Hjälp mig hitta rätt storlek på menskopp ni som kan,desperat!
Har en menskopp som jag haft i ungefär ett år men ska beställa en ny för jag tycker inte att den känns bra. Hur jag än gör för att sätta in den så sitter den bra i typ en timme och sen "halkar" den ner så jag känner den i slidöppningen,det liksom skaver och känns som att den ska ramla ut när som helst. Har läst om att många kvinnor tycker att den stöter i livmodertappen om den är för stor (för liten?) men så är inte fallet för mig utan det blir tvärtom,att den känns neråt istället.
Menskoppen jag har nu är en Lunette,den minsta storleken. Tycker att själva koppen är rätt hård och gör ganska ont både att få in och ut.. Vilken menskopp skulle ni rekommendera? Finns det nån som är mjukare och lättare att vika ihop? Behöver jag en större eller mindre storlek? Tänker att jag kanske har en för liten storlek så den inte kommer nog långt upp och på rätt plats?
Jag blöder extremt lite och har inte fött några barn. Är 22 år och är inte oskuld.
Hjälp tack! Tar gärna emot råd och tips av er som har använt menskopp ett tag och vet hur det ska kännas!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-04-28 13:21
Just det,jag kanske ska tillägga att jag är väldigt känslig i underlivet och får lätt svampinfektioner,därav känner jag mig rätt desperat då jag inte kan använda tamponger då jag dels blöder väldigt lite (tom minsta tampongen är för stor) och jag blir så torr i slemhinnorna av dom. Vill så gärna kunna använda menskopp men har inte en susning om vilken storlek jag ska ha!