Inlägg från: Anonym (Audionom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Audionom)

Rinner brunt klet ur örat! HJÄLP! (äckligt)

Anonym skrev 2012-04-28 18:18:10 följande:
    Det här låter säkert konstigt, men om du har ont kan du skala en vitlöksklyfta och stoppa den i örat (absolut inte så den försvinner!) när du går och lägger dig ikväll. Mamma gjorde det på min syster en gång när vi var små, och dagen efter hade hon inte ont, helt otroligt effektivt. Jag och mina syskon hade öroninflammationer för jämnan när vi växte upp, så jag är härdad. Jag vet en gång när läkaren sa till mig att "Oj, du måste ha jätteont!" och jag hade inte alls särskilt ont... :P Men det kan verkligen göra vansinnesont med öroninflammation, så jag tycker du ska ta alvedon och ipren om du har ont, så du får sova ordentligt.
    Du får absolut inte göra detta som denna Anonym rekommenderar när du har perforation på trumhinnan. Du ska låta örat vara och ta smärtstillande vid behov.
    Mendurå skrev 2012-04-28 20:29:11 följande:
    Nej!!! Stoppa inte in vitlök eller någonting i örat när du har en sprucken trumhinna. Det är öppet och du vill inte få in en massa bakterier där, man ska vara försiktig vid bad och dusch också så att man inte får in vatten i örat.
    Jag kan inte annat än att hålla med dig Solig
Svar på tråden Rinner brunt klet ur örat! HJÄLP! (äckligt)