• Anonym (Deo)

Bästa deon?

Använder mig av apotekets bats deo efter att jag hört att den ska b´vara bra.

behöver köpa någon mer för att variera mig då jag hört att det är bra att byta föra tt inte kroppen ska sluta ta emot deo  på ett bra sätt- sen om det verkligen fungerar så eller inte har jag ingen aning om

är mest lukten jag vill ha bort, använder absolut torr ibland men tycker jag luktar illa väldigt snabbt.

mina vänner säger att de aldrig kännt att jag uktar illa, så kan vara att jag är överkänslig men vill iaf inte riskera det.       

• Svar på tråden Bästa deon?
  • Anonym

Jag använder absolut torr en gång i veckan men använder även vanlig deo varje dag. Det fungerar för mig. Utan absolut torr så blir jag "immun" mot deon efter bara några dagar.

• Anonym (Deo)

Ok ja jag änvänder också deo vrje dag men behöver köpa någon mer sort för att inte bli immun, vet inte vilken som är bra

• Anonym
    Anonym (Deo) skrev 2012-04-29 15:48:22 följande:
    Ok ja jag änvänder också deo vrje dag men behöver köpa någon mer sort för att inte bli immun, vet inte vilken som är bra
    Tyvärr vet jag bara om Bats och absolut torr om man har mycket problem. Det finns visserligen en som heter Thai Crystal eller något i den stilen som också ska vara bra. Tror att den går att köpa på hälsokosten.
  • Anonym

Jag tycker inte att bats funkar för mig, och absolut torr tål jag inte tyvärr. Svider och känns jätteobehagligt bara efter några minuter. Har sett en reklam om Rexona maximum som ska vara så bra. Tror inte att den kommit ut i butik ännu(har inte hittat den), men tänker ge den en chans så fort jag hittar den!
    Annars har jag provat bla Dove, Rexona, barnängen Vichy mfl, men blir tyvärr "immun " mot dem efter bara några dagar. Börjar tycka att mina svettningar är ett stort problem(blir inte så himla blöt, men det luktar). Bävar mig inför sommaren! 

• Anonym
    Anonym skrev 2012-04-29 15:54:39 följande:
    Jag tycker inte att bats funkar för mig, och absolut torr tål jag inte tyvärr. Svider och känns jätteobehagligt bara efter några minuter. Har sett en reklam om Rexona maximum som ska vara så bra. Tror inte att den kommit ut i butik ännu(har inte hittat den), men tänker ge den en chans så fort jag hittar den!
    Annars har jag provat bla Dove, Rexona, barnängen Vichy mfl, men blir tyvärr "immun " mot dem efter bara några dagar. Börjar tycka att mina svettningar är ett stort problem(blir inte så himla blöt, men det luktar). Bävar mig inför sommaren! 
    När man använder absolut torr så är det jätteviktigt att man är supertorr under armarna, annars kliar det och svider utav helvete. Men man kan såklart reagera även om man är torr också, vissa är ju känsligare än andra.
    Jag fasar för att jag ska bli immun mot absolut torr också, då vet jag inte vad jag gör. Ingen vanlig deo fungerar mer. Har provat alla i princip. Det blir väl till att använda botox isåfall...
  • Powderpuff

Torrstick från apoteket. Finns i rosa med parfym och vitt utan. Grym!! Ccs heter märket tror ja.

• Anonym (Deo)
    Anonym (Deo) skrev 2012-04-29 15:40:32 följande:
    Använder mig av apotekets bats deo efter att jag hört att den ska b´vara bra.

behöver köpa någon mer för att variera mig då jag hört att det är bra att byta föra tt inte kroppen ska sluta ta emot deo  på ett bra sätt- sen om det verkligen fungerar så eller inte har jag ingen aning om

är mest lukten jag vill ha bort, använder absolut torr ibland men tycker jag luktar illa väldigt snabbt.

mina vänner säger att de aldrig kännt att jag uktar illa, så kan vara att jag är överkänslig men vill iaf inte riskera det.       

Jag varierar mellan två deodoranter av just den anledningen som du skriver. Kroppen vänjer sig annars vid deon och så funkar det inte. Jag använder Rexona Maximum protection och barnängen extra torr. De tycker jag absolut är de bästa. På helgen om jag bara ska gå hemma så väljer någon annan sort för att inte bli immun mot de två som jag älskar. Jag använder även absolut torr då och då, speciellt under sommaren.
    Anonym skrev 2012-04-29 15:54:39 följande:
    Har sett en reklam om Rexona maximum som ska vara så bra. Tror inte att den kommit ut i butik ännu(har inte hittat den), men tänker ge den en chans så fort jag hittar den!
    Jag bor i stockholm. Här har den funnits på Åhlens City i något år men jag köper den även på Ica Kvantum så den verkar bli vanligare nu.
  • Anonym

Tänker prova CCS torrstick och Rexona maximum!

• mairyland

Alla deos som inte är helt ekologiska/kemikaliefria innehåller aluminium,och det är det ämnet som används för att en deo ska kunna vara en perspirant, det gör att alla slaggprodukter stannar inne i kroppen och gör så att kroppens naturliga svettbalans rubbas. Det är inget undantag med Apotekets grejer. Det är även så att man har hittat aluminium i brösten på kvinnor som fått bröstcancer, allt som man använder på kroppen åker in i kroppen också, det är därför det är så viktigt att använda sådant som inte innehåller skit. Köp en eko deodorant, stå ut i ca 6 månader när din svettbalans måste ställas om och normaliseras, pga alla kemikalier förut, och då kommer du svettas överdrivet mycket en period, men när din kropp har återfått sin balans kan jag lova att du inte kommer besväras av dålig lukt eller överdrivna svettningar. Det är likadant som att sk mjällschampo inte direkt motverkar mjäll.

• Anonym (Deo)

verkar vara flera som intresserat sig för rexona.

har tidigare testat aloeveras forever living deo som ska vara utan konstiga tillsatser, men som någon tidigare skrivit tar det lång tid innan kroppen vänjer sig, vilket känns som en evighet när man är svettig och dessutom luktar illa.

Svar på tråden Bästa deon?