• Karamellsmurfen

Ont i nedre delen av magen vid nysning?!

Hej!

Den senaste veckan har jag märkt att det ibland gör ont i nedre delen av magen när jag nyser, det typ hugger till och gör jätteont.

Jag gjorde abort för 5 veckor sedan pga av att hjärtat inte slog (vecka 9) och jag känner igen detta som ligamentsmärtor som jag hade till och från under graviditeten. Efter aborten har jag inte känt något av det förrän nu.

Nu blir jag orolig att aborten misslyckjats (även om alla graviditetssymptom är borta) eller att jag redan blivit gravid på nytt trots p-piller.

Vad tror ni, vad kan detta vara?? Kan det vara livmodern som drar ihop sig eller något? Hjälp mig.

• Svar på tråden Ont i nedre delen av magen vid nysning?!
  • HannaS86

Jag har också varit med om det ibland och jag antar att det har något med livmodern att göra eftersom det är såpass långt ner. För mig händer det väldigt sällan, någon gång per år och det har varit så ända sedan jag var liten. Jag vet tyvärr inte vad det beror på men jag är säker på att det inte är något farligt och jag har aldrig varit gravid när jag varit med om såna nysningar. Sjukvårdsupplysningen kanske vet vad det beror på :)

• HannaS86

Hittade tillslut ett svar i ett annat forum, fast vågar inte lova att det stämmer :) "Det är ligamenten som finns i magen som sträcks ut när du nyser."

• Kiiwii

Jag får så ibland när jag nyser,eller hostar häftigt eller ibland om jag reser mig för hastigt i en viss rörelse. Som sagt bara ibland jag känner av det.

• älskarminfamilj

Jag får oxå så, dock så går det bra om jag böjer mej fram när jag nyser, då gör det inte ont.
    Har alltid haft så, ser nog tokigt ut när jag slänger mej framåt helt plötsligt, men funkar iaf :P

Svar på tråden Ont i nedre delen av magen vid nysning?!