12 årings hygienproblem
Hej!
Jag skriver här för att jag är lite orolig för min kusin som är 12 år. Hon luktar jämt svett och bryr sig inte. Hon duschar två gånger i veckan efter tjat från hennes mamma och sen är det meningen att hon ska tvätta sig under armarna varje dag och ha på sig deodorant. Men det kan hon inte göra eftersom att hon luktar ganska så mycket. Hon ljuger ofta och säger att hon har gjort det fast vi vet att hon inte har det. Sen byter hon trosor väldigt sällan typ en gång i veckan och aldrig under mens eftersom att hon tycker att hon ändå har binda så behöver hon inte byta.
Hennes mamma har pratat med henne många gånger om att det är viktigt att sköta sin hygien och erbjuder sig att hjälpa henne om hon vill bli påmind om att byta trosor tex. Men det vill hon inte. Nu har hennes mamma fått rådet av en vän att lägga ner att typ kolla tvättkorgen om hon har bytt och så för att det är inegritets kränkande. Men jag tycker inte att man bara kan lägga ner för mig är det grundläggande hygien att byta trosor varje dag och tvätta sig så pass ofta att man åtminstånde inte luktar.
Kan det tyda på att hon mår dåligt när hon inte bryr sig om att hon luktar? Hur ska jag göra? Jag är 24 år och står henne nära så jag kan prata med henne om det behövs men vill inte göra henne obekväm!
Tack på förhand!