Ni som hade svårt att bli gravida, hur lång tid tog det?
Kan ju lika gärna bero på mannens spermier. Tycker ni ska söka hjälp nu när det gått ett år, behöver inte vara något men lika bra att kolla upp ändå. Det mesta går ju att åtgärda.
Kan ju lika gärna bero på mannens spermier. Tycker ni ska söka hjälp nu när det gått ett år, behöver inte vara något men lika bra att kolla upp ändå. Det mesta går ju att åtgärda.
lite mer än 3 år andra barnet
hur äter man bra ?
Tog 8 månader att bli gravid första gången.
Nu har det gått 2 år sedan vi började försöka med tvåan men ingenting händer. Oerhört frustrerande. Försöker tänka att jag åtminstone har en, och att det har naturliga orsaker att jag inte blir gravid (mycket stress i livet just nu).
Fast ts verkar ju inte vilja söka hjälp än...eller vara rädd för att söka hjälp.
För oss tog det fyra år. Gick dock aldrig till läkare. Vi lät livet flyta på och började acceptera att det inte ville sig precis då vi ville. Så en dag fick vi ett plus på stickan. Ja, jag tror att de små kommer inte alltid när man själv vill utan de kommer när de själva vill.
Vill önska dig all lycka ialla fall.
1 år är ju ingenting ! vi har försökt i 2 år och det anses som "normalt "
1,5-2 år har jag hört är normalt att få vänta efter att man har slutat med preventivmedel.
Dock så kan man söka vård och hjälp, men många sjukhus/vårdcentraler tar inte emot patienter som inte har försökt i drygt 1,5 år, då det som sagt räknas som hyfsat normalt för kroppen att "återhämta sig"
14 mån tog det tills vi blev gravida första gången. Men tyvärr slutade det med MA i vecka 11....
Efter det blev vi gravida på 7.e försöket efter. Men igen MA i vecka 11...
Ytterligare 11 månader senare fick vi ett nytt plus på stickan. Livrädd för ännu ett MA...
MEN det gick bra och vi fick en underbar liten flicka strax före jul!!
Håll ut - håll hoppet uppe - till sist funkar det!!!