• kardemumma

nattblöja till ettåring?

Vilken blöja använder ni till natten på era barn?
    Jag använde först Libero discovery men om den inte skulle läcka så var jag tvungen att byta mitt i natten på tösen.
    Hon brukar får nattblöja vid halv åtta på kvällen då vi nattar henne.
    Sedan sover hon till halv åtta på morgonen.

Det hände flera ggr att vi vaknade av att det var en kisspöl i sängen med Libero.
    Nu bytte jag till Willys blöjor.
    De har inte läckt på samma vis men blöjan känns fuktig och pyjamasen blir fuktig så den måste ju också läcka.
    Känns inte alls kul att behöva duscha både henne och mig + byta lakan varje morgon.

Finns det nattblöjor?
    Har ni samma problem?
    Tips på annan blöja som jag kan testa?

Hon väger ungefär 10 kg

• Svar på tråden nattblöja till ettåring?
  • Zmulan

vi använder pampers baby dry på natten och pampers active fit på dagen...baby dry är ordentligt kissig på morgonen men har aldrig läckt...vår tjejja är 1,5 år, men vi har kört dessa blöjorna hela tiden i stort sett...active fit har heller aldrig läckt....

• clinan

vi har pampers baby dry och de har aldrig läckt! Våran tjej väger typ 13 kg och vi har strl 5 i pampers.

• Zmulan

vår tjej väger ca 10-11kg och vi har 4+ på dry och 4 lr 4+ på active

• druttendrutten

Vi andvänder libero discovery inga problem med dom vi lägger våran kille 1900 sover till 0700-0730 ite ett deugg blött konstigt att det kan vara sån skilnad med samma blöja på olika barn .........

• Mysan82

hejsan!! jag har använt icas, dem har hållt torrt här på min 2 åring. tycker dock inte att byxblöjorna är lika bra på natten som de vanliga.

pampers är bra med men sitter för tajt på min knubbiga dotter

hm är det bara jag som hört att det är libero som tillverkar Willys blöja. tror nästan att det var nån som skrev det på liberos hemsida för några år sen, på föräldrarsnacket. nån libero medlem som minns?

euroshoppers blöjor är kanonbra med.. gillade dom förut när dem var så plastiga men nu har dem ändrat material på dem...

• Mysan82

menade ju att jag inte gillade euroshoppers förut.

• Cordeliae

Jag har en son som är 4 mån och vi har hela tiden använt libero. Jag tyckte att de prover vi fick från libero och pampers när han var nyfödd - där var libero såå mycket bättre. Förra veckan började jag dock tycka att det var jobbigt att byta blöja på natten, inte så att discovery läckte men sonen blev blöt (och lite kall) om jag inte bytte. Jag har nu använt pampers baby dry i knappt en vecka och är sååå nöjd. Blöjan är genomblöt och såå tung men pojken är inte blöt alls. Man undrar ju hur det fungerar... men det gör det på honom i alla fall.

• Cordeliae

Han väger förresten 7,5kg och vi använder MAXI både på libero och pampers.

• ljungsan

Kardemumma - Jag hade lite av samma problem med min tös på natten. Jag tog en större storlek på liberoblöjan och nu har det fungerat jätte bra. Hon väger 11kg och är 18 månader.

Hoppas att ni hittar en blöja som hjälper. Det är inte roligt när det blir blött i sängen.

• väntar o längtar

Här kör vi med Pampers Baby Dry på natten och har så gjort sen han var kanske 5 månader. Läcker inte.

• lilllinda

Jag har tagit en större stl på Liberoblöjan till natten eftersom min dotter kissar mycket på natten. Det fungerar jättebra! Tycker att Liberos blöjor har varit de som fungerat allra bäst för oss! Gillar inte pampers som tillsätter lotion på sina- vill jag smörja dottern gör jag det själv!

• Danielle

Vi använder Lidls blöjor och det har vi gjort hela tiden och de har aldrig läckt.

• kardemumma

Tack för alla svaren!
    Gick och inhandlade pampers babydry i dag .
    Valde paketet eftersom det stod på utsidan att de ska klara 12 timmar.
    Nu är det bara att vänta och se!

• Ulle C

Hej! Vi använder Pampers Easy-Up och det brukar aldrig vara några problem (vår pojke väger 14 kg, 2 år och 9 månader. Har använt pampers nästan hela tiden (Libero Prematur och New Born i början) och är nöjd. Någon gång har de läckt med då har han druckit mycket på kvällen innan han somnar. Kollar alltid så att blöjan verkligen är torr innan han somnar. Sedan sover han 12 timmar med den...

• AnnaGBG

Om inte Pampers funkar så testa Huggies!

De har aldrig läckt för oss. Min son är 1,5 och väger 11,5 kg ca. Blöjan väger 5 kilo på morgonen men han är torr och fin om rumpan!

• Sunnie G

Testa en större storlek. När blöjorna börjar att läcka brukar jag byta storlek.

• evita

här har vi fått variera blöjsort lite då och då... passformerna är ju olika beroende på hur kroppen ser ut...

just nu funkar alla sorter och det är jätteskönt, men vi har haft nätter när man fått renbädda mitt i natten...

så mitt tips är eg. att prova er fram...

lidls blöjor är i alla fall prisvärda och funkar här precis lika bra som pampers och libero...

• kardemumma

Pampers funkade bra i natt!

Jag har också märkt att blöjan blir tyngre ifall hon druckit mycket på kvällen.
    Brukar då byta ifall hon är vaken men oftast så kissar hon mer när hon sover...

Svar på tråden nattblöja till ettåring?