Inlägg från: Regnig måndag |Visa alla inlägg
  • Regnig måndag

Abortera honkatt???

Litet My skrev 2012-05-08 17:56:05 följande:
    Hej Alla

Imorgon åker katten med sambon till veterinären och kastrerar och plockar ut ungarna, får hoppas det går bra även om det känns hemskt. Speciellt som hon lugnat ner sig avsevärt det sista och verkligen verkar njuta och tycka det är underbart att vara dräktig Gråter Så jag känner mig lite, eller ärligt talat som en genomrutten människa när jag tittar på henne just nu, även om detta på sikt är det bästa beslutet.  
    Fast du, förmänskliga henne inte.

Visst det är fördjävligt att "avliva" ofödda kattungar, och visst är det fördjävligt att "snuva kattmamman på konfekten" men trots allt är det en katt som inte sörjer som vi gör.
    Fördelarna överväger helt enkelt. Jag ser mycket hellre detta än 5 ungar utsläppta för att klara sig själv. Med det menar jag inte att du gör det bara att andra borde göra det du gör.

Håller tummarna för att det går bra idag. {#emotions_dlg.flower}
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
  • Regnig måndag
    Litet My skrev 2012-05-09 13:00:26 följande:
    Inga ungar inatt och katten är hos veterinären nu, håller tummarna för henne. Menade inte att förmänskliga henne bara att hon verkade tycka det var mysigt att vara dräktig och att jag visste att hon förmodligen inte kommer att vara lika nöjd ikväll efter ingreppet med smärta och bilresa.
    Jag menar heller inte att du förmänskligar henne utan lägger på dig ett dåligt samvete som om det hade gällt en annan människa. Förstår du hur jag menar?

Att det kan tyckas vara skit men att det är bäst trots att du tvingas välja mellan pest och kolera. Helt enkelt, skippa de dåliga samvetet och koncentrera dig på det som faktiskt är positivt.
    Jag har inte betalt för att vara snäll!
Svar på tråden Abortera honkatt???