Abortera honkatt???

Tack, uppdaterar hur det går.
Hej Alla
Imorgon åker katten med sambon till veterinären och kastrerar och plockar ut ungarna, får hoppas det går bra även om det känns hemskt. Speciellt som hon lugnat ner sig avsevärt det sista och verkligen verkar njuta och tycka det är underbart att vara dräktig Så jag känner mig lite, eller ärligt talat som en genomrutten människa när jag tittar på henne just nu, även om detta på sikt är det bästa beslutet.
Inga ungar inatt och katten är hos veterinären nu, håller tummarna för henne. Menade inte att förmänskliga henne bara att hon verkade tycka det var mysigt att vara dräktig och att jag visste att hon förmodligen inte kommer att vara lika nöjd ikväll efter ingreppet med smärta och bilresa.
Hoppas jag med, min lilla minikatt. :(
Sådär, nu är Fröken katt hemma, allt hade gått bra, dessutom hade de någon kastrerings/märkningskampanj just nu så billigt blev det samt en massa provpåsar mat, leksaker och ett helt paket med Everclean (som jag igår bestämde mig för att testa eftersom sanden de har nu luktar apskit rentutsagt) så det var ett bra flyt
Men hon ser riktigt ynklig ut med sin tratt som hon försöker slita av sig och sin gröna tatuering i örat, dessutom var hon ruskigt mager utan tjockismagen (det var hon när hon kom också) så "göda katt" blir nästa projekt här.
Gaaah, mellankatten (katrerad hane på 3 år) beter sig som en riktig kärring, han flyger på henne och hugger henne i ryggen allt han orkar, förvisso luktar hon nog annorlunda men såhär har han aldrig betett sig, inte ens när det kommit hem nya katter. Han sitter förövrigt inne på dass och skäms en stund.
Tack alla för allt stöd och alla goda råd. Fröken minikatt mår bra och har blivit väldigt kelig. Idag har hon fått slippa kragen och går klädd i en gammal benvärmare, försökte med body som någon tipsade om men hon var alldeles för liten och smal. Hon blev hur som helst jättesöt i sin kroppstrumpa och är mycket belåten att kunna tvätta sina ben.