Inlägg från: Litet My |Visa alla inlägg
  • Litet My

Abortera honkatt???

ForReal skrev 2012-04-30 01:39:51 följande:
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}

Tack, uppdaterar hur det går.
  • Litet My

Hej Alla

Imorgon åker katten med sambon till veterinären och kastrerar och plockar ut ungarna, får hoppas det går bra även om det känns hemskt. Speciellt som hon lugnat ner sig avsevärt det sista och verkligen verkar njuta och tycka det är underbart att vara dräktig Gråter Så jag känner mig lite, eller ärligt talat som en genomrutten människa när jag tittar på henne just nu, även om detta på sikt är det bästa beslutet.  

• Litet My
    nemo1 skrev 2012-05-08 19:32:48 följande:
    Mycket mycket klokt beslut. Stjärna till dig.

Tack.
  • Litet My
    nemo1 skrev 2012-05-08 19:41:42 följande:
    Be veterinären öronmärka henne samtidigt, det brukar ingå den här årstiden. Även om hon ska vara innekatt så kan det ske en olycka. Öronmärkning kan bara göras när katten är sövd då det gör ont, så passa på så slipper ni söva vid ett annat tillfälle.
    Japp, har redan informerat sambon om detta.

Börjar dock bli lite misstänksam med honan för hon har betett sig skumt sedan jag kom hem vid 17 tiden, hon är sur, orolig, skriker, vill promt ut (vilket hon inte får) och vandrar runt runt....

Blev hon parad när jag hade henne så skall hon inte föda föränn om flera veckor, men vad garanterar att hon inte blivit parad tidigare.     
  • Litet My
    LunaLunatic skrev 2012-05-08 19:49:46 följande:
    Jag förstår att du känner så, helt klart. Men tänk på att hon inte lär veta att det kommer ungar, det är bara hormoner som gör henne lugn och harmonisk. Och efter kastreringen slipper hon jobbiga könshormoner och kan vara tillfreds jämt.

Ja, jag vet ju det, men känner mig stygg endå.

Dock med tanke på tidigare inlägget idag så vette 17 om vi hinner kastrera. Något lurt håller hon på med just nu katten.  
  • Litet My

Inga ungar inatt och katten är hos veterinären nu, håller tummarna för henne. Menade inte att förmänskliga henne bara att hon verkade tycka det var mysigt att vara dräktig och att jag visste att hon förmodligen inte kommer att vara lika nöjd ikväll efter ingreppet med smärta och bilresa.

• Litet My

Hoppas jag med, min lilla minikatt. :(

• Litet My

Sådär, nu är Fröken katt hemma, allt hade gått bra, dessutom hade de någon kastrerings/märkningskampanj just nu så billigt blev det samt en massa provpåsar mat, leksaker och ett helt paket med Everclean (som jag igår bestämde mig för att testa eftersom sanden de har nu luktar apskit rentutsagt) så det var ett bra flyt Cool

Men hon ser riktigt ynklig ut med sin tratt som hon försöker slita av sig och sin gröna tatuering i örat, dessutom var hon ruskigt mager utan tjockismagen (det var hon när hon kom också) så "göda katt" blir nästa projekt här.  

• Litet My
    tjej87 skrev 2012-05-09 17:59:26 följande:
    Underbart att det finns människor som dig Litet My! Du ska ha en stor eloge för att ha gjort det du gjorde även fast det kändes jobbigt {#emotions_dlg.flower} Du får hitta på nått extra gott att ge lillkisen så hon glömmer tratten för en liten stund :)

Tack{#emotions_dlg.flower}, ja det skall jag göra dock får hon inte äta eller dricka föränn ikväll, men har "nattat" henne i soffan en stund, hon begrep nämligen inte hur man kunde ligga med tratten på sig Rynkar på näsan
  • Litet My

Gaaah, mellankatten (katrerad hane på 3 år) beter sig som en riktig kärring, han flyger på henne och hugger henne i ryggen allt han orkar, förvisso luktar hon nog annorlunda men såhär har han aldrig betett sig, inte ens när det kommit hem nya katter. Han sitter förövrigt inne på dass och skäms en stund.

• Litet My
    Millan83 skrev 2012-05-09 18:42:20 följande:
    Fint att allt gått väl och att du tar hand om henne! {#emotions_dlg.flower}

Har du möjlighet att separera dem ett tag när hon är nyopad? Kanske ett rum eller så? Hon luktar som du säger annorlunda och det är förmodligen därför, men det vore nog bra om hon fick vila lite!

Vi separarerade dem en stund men nu tycks de ha lugnat sig, mellankatten är inte lika sur längre och den älsta orkar inte ens bry sig.
  • Litet My
    nemo1 skrev 2012-05-09 21:14:46 följande:
    Är hon sydd med självupplösande stygn så kan hon vara utan tratt om du kollar hur hon beeer sig med såret. Jag har aldrig någonsin tratt på mina jourkatter. Lite slickande på såret gör inget. Var det bebbar i magen?
    Gnid en handduk mellan katterna så att dom luktar "likadant" igen.

Ge ett foder som innehåller mycket animaliskt protein och fett, tex Eukanuba så kommer hon må bra. Matbutikstorrfodren är bara skit. Ge dem gärna blötmat också, det är kanonbra mat.
    Smart, ska testa det med handuken, det visste jag iofs om men man glömmer fort när man haft samma djur i flera år Glad

Ja, det var ungar i magen, mer ville vi inte veta kände vi.

Blötmat äter ingen av katterna (varför jag nu fått såna tramspellar), just nu äter de RC & något av de bättre icafodren (dummern här har slängt påsen), hos veterinären fick hon med sig Specific, är det ett bra foder att fortsätta med? Eukanuba vägrade gammelkatten att äta tyvärr.

Funderade också på att ta bort tratten iaf lite tidigare, stygnen skall lösas upp själv, gjorde samma procedur med min fd iller (förutom att hon inte hade bebbar i magen) och där var det aldrig tal om tratt, inte heller med grannens katt.) Men inatt får hon ha tratten.

Förövrigt är hon nöjdare nu när hon ätit, dock är hon lite sur på mig nu som somnade med henne o soffan och hade fastnat med handen inne i tratten när jag kliat henne bakom öronen...skumt ObestämdSkrattande           
  • Litet My

Tack alla för allt stöd och alla goda råd. Fröken minikatt mår bra och har blivit väldigt kelig. Idag har hon fått slippa kragen och går klädd i en gammal benvärmare, försökte med body som någon tipsade om men hon var alldeles för liten och smal. Hon blev hur som helst jättesöt i sin kroppstrumpa och är mycket belåten att kunna tvätta sina ben.

Svar på tråden Abortera honkatt???