• Albin 965

Inlines-märken i golvet efter fest.

Är en kille på 17 år som var ensam hemma över helgen. Som ni förstår slängde jag ihop en fest...
    Ett av mina största intressen är att åka inlines, så när jag hade fått i mig lite alkohol slängde jag på mig inlinesen och åkte runt som en galning i hela lägenheten på parkettgolvet.

Nu har farsan kommit hem och är skitsur... enda sättet märkena går bort på är när man tar ett rengörningsmedel för parkett och sedan skrapar med nageln. Märkena är dock överallt så det är inget alternativ!

Snälla, ge lite tips till den lilla grabben som inte har någon erfarenhet av sånt här! Tack på förhand!!

• Svar på tråden Inlines-märken i golvet efter fest.
  • mrsStatham

Hahahahahahahahaha,
    Ja du, det är bara att börja skrapa Flört  

Bara två saker är oändliga
  • Albin 965

Kom igeeen hjälp nu annars lär jag få betala för slipning och lackning av golvet asså :'(

• Coyote
    Albin 965 skrev 2012-04-30 00:32:46 följande:
    Kom igeeen hjälp nu annars lär jag få betala för slipning och lackning av golvet asså :'(
    Vore väl inte mer än rätt? Antingen lägger du dig på knä och börjar skrapa eller så betalar du kalaset.
  • Tom Araya

Men hallå, hur hade du tänkt att få bort märkena utan att gnugga? Trodde du det fanns ett mirakelmedel att hälla i skurhinken så att det gick att moppa bort märkena?
    Parkettgolv är känsliga grejer så går du på med starka kemikalier förstör du det så åker du på slipning och omlackning ändå.
    Nä du, det är bara att börja gnugga!

• draken86

Jag har varit städerska i fyra år nu och har ännu inte åkt på nån omöjlig fläck. Det är faktiskt inte sådär jättesvårt och om parketten ännu är bra i skick och utan revor så är du klar på en halvtimme. :) 

The dirty fucking hippies were RIGHT!
  • Tom Araya
    draken86 skrev 2012-04-30 00:44:09 följande:
    Jag har varit städerska i fyra år nu och har ännu inte åkt på nån omöjlig fläck. Det är faktiskt inte sådär jättesvårt och om parketten ännu är bra i skick och utan revor så är du klar på en halvtimme. :) 
    Trots....
    Albin 965 skrev 2012-04-29 22:33:01 följande:
    ....åkte runt som en galning i hela lägenheten på parkettgolvet.
    ...............................................................................
    Märkena är dock överallt så det är inget alternativ!
    ?
  • draken86
    Tom Araya skrev 2012-04-30 00:47:51 följande:
    Trots....
    ?
    Jag har inte sett parketten eller märkena, men det handlar ju om gummi, eller hur? Så det borde fungera med en microfibertrasa och vatten bara, microfiber är suveränt när man ska ha bort fläckar av skor till exempel. Annars den där svampen, den tar till och med bort tusch från tapet. Jag vet inte hur, antar att den faktiskt är magisk. :)

Revor i parkett är en helt annan sak, var glad att det inte var frågan om skrinnskor! ;) 
  • Tom Araya
    draken86 skrev 2012-04-30 00:51:50 följande:
    Jag har inte sett parketten eller märkena, men det handlar ju om gummi, eller hur? Så det borde fungera med en microfibertrasa och vatten bara, microfiber är suveränt när man ska ha bort fläckar av skor till exempel. Annars den där svampen, den tar till och med bort tusch från tapet. Jag vet inte hur, antar att den faktiskt är magisk. :)

Revor i parkett är en helt annan sak, var glad att det inte var frågan om skrinnskor! ;) 
    Jag menade omfattningen. Han verkar ha åkt över hela lägenheten och märken finns överallt.
  • draken86
    Tom Araya skrev 2012-04-30 00:58:13 följande:
    Jag menade omfattningen. Han verkar ha åkt över hela lägenheten och märken finns överallt.
    Ja, jag vet ju inte hur stor lägenheten är, men om han gnuggar golv med samma ingivelse som han åker inlines när han är full så ;)
  • Themis

När det är märken av skogummi brukar jag testa ett stort vitt suddgummi från Staedtler, det är mjukt och brukar hjälpa på rätt mycket.

Human body = 60% water, cucumber = 96% water Eating cucumber = 57.6% cannibalism Conclusion: Cannibals are 57.6% cucumnivorous
  • Albin 965

Många verkar tycka jag är en bortskämd liten snorunge som inte vill gnugga bort märkena från golvet. Men jag tyckte jag skrev gaaaaaanska tydligt att enda sättet som gick att få bort det på var att gnugga med min NAGEL... Jag hade på mig inlinesen i kanske 15-20 minuter och rullade runt i varje rum över ca 100 kvadrat så tycker ni borde fatta att man gärna kollar efter lite hjälp innan man ger sig på ett sånt slavarbete...

Men jag tackar verkligen er som iaf försöker hjälpa till!!! Riktigt schysst och jag ska testa era förslag :)

• cloudberry79

Testa med suddgummi som sagt, det kan funka bättre än man tror! Antingen ett nytt skolsudd (den gröna sorten) eller ett sånt stort vitt, inga hårda suddisar.

Sur, grinig och på smällen.
  • Tom Araya
    Themis skrev 2012-04-30 01:08:36 följande:
    När det är märken av skogummi brukar jag testa ett stort vitt suddgummi från Staedtler, det är mjukt och brukar hjälpa på rätt mycket.
    cloudberry79 skrev 2012-04-30 19:02:22 följande:
    Testa med suddgummi som sagt, det kan funka bättre än man tror! Antingen ett nytt skolsudd (den gröna sorten) eller ett sånt stort vitt, inga hårda suddisar.
    Tveksamt om det sparar någon tid och energi dock.
Svar på tråden Inlines-märken i golvet efter fest.