• Mollz

"Hörredu, är det där verkligen dina barn?"

Seriöst, vem säger så?

Häromdagen var jag nere på stan med mina två döttrar, den stora är snart tre och den lilla är fyra månader.
    Tar min stora dotter i handen och ska gå ut ur affären när en kvinna hejdar mig med dessa ord.

Jag blev så paff att jag inte ens kom mig för med att svara. När hon upprepade frågan svarade jag att ja, det är de.
    Hon trodde mig uppenbarligen inte (treåringen sägs vara en kopia av mig!?) för hon fortsatte att följa efter oss. När vi ökade takten så sa hon "hur gammal är du? du kan omöjligt ha två och ett så stort barn när du inte ens är 18 själv!".
    Hade jag inte varit så irriterad hade jag nog börjat asgarva. "Tack, men jag fyller snart 22" sa jag och gick därifrån utan att ge henne en blick till.

Nog för att jag ser ung ut, men det här tar nog priset.. 

• Svar på tråden "Hörredu, är det där verkligen dina barn?"
  • Rumpelstiltskin

Haha, vilka människor det finns

• oväntatväntatgravid

Hahahah!! Vilken idiot till kvinna... säger hon något liknande igen så har du säkert tänkt igenom ett antal ggr vad du egentligen ville säga till henne, gör det! 
    Jag har också fått höra saker om att jag är ung osv.. fast jag är 23 men ser nog mycket yngre ut. Jag brukar mest svara "ja, jag vet, jag ser ung ut". Har i och för sig aldrig råkat ut för en så otrevlig tant som du verkar ha stött på.  

• Mollz
    Emmi27 skrev 2012-04-30 12:20:43 följande:
    Haha trodde tanten att du kidnappat ungarna eller?
    Haha, jadu, det kändes så iaf :-P
  • Nenne 71

Nä du köpte dom i affären  Flört

Finns folk till allt. Man kan se yngre ut än vad man är.   Glad
    Förstår (och tycker det är bra) om hon reagerar ifall att dina barn hade verkat ledsna och inte vill följa med dig, men i detta fall tycker jag det är bara underligt att hon hoppade på dig och ifrågasatte din mammaroll.

• intetnyttpåplusfronten

Meeh vafan, trodde hon att du skulle kidnappa dem eller?? Även om det inte hade varit dina barn, vad är det som säger att det inte är dina småsyskon?

Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Litet My

Varför bli irriterad??, sjukt roligt ju, hade nog svarat med "Njaaae, jag vet inte riktigt, jag hittade dem i affären, och allt jag hittar är mitt" eller något annat dumt.

• Mariohn

Men på allvar? Om jag hade sett en tjej som såg för ung ut för att ha barn tillsammans med barn hade jag nog snarare utgått från att hon passade ungarna eller var faster/moster eller något än att det var ett barn som kidnappade barn... 

Svar på tråden "Hörredu, är det där verkligen dina barn?"