Inlägg från: Golddigga |Visa alla inlägg
  • Golddigga

Pigmentfläckar i ansiktet!!

Fick mitt andra barn för två månader sen och solade solarium när hon var en vecka då jag var vit som en skolkrita! Direkt efter solningen så fick jag svagt gråa fläckar ovanför munnen och på båda kinderna. Direkt efter det köpte jag solskydd 50 och inget mer solarie. Idag var det sol ute och jag var ute "normalt" mellan 11-15 och satt på uteplatsen en timmme  med en keps på huvudet och skyddade ansiktet. ÄNDÅ var fläckarna lite mer grå!!!!! ok att jag inte kan sola ansiktet alls men jag måste ju kunna vara ute normalt i solen? Jag hade ju solskydd 50 i ansiktet! 

Med första barnet hade jag inga problem med pigmentfläckar.

Kommer dessa förvinna?
    Vad önskar ni att någon sagt till er innan som färbättrat eller förhindrat fläckar?
    Dela med er av era erfarenheter och tips och trix!       

• Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!
  • Golddigga

Fy faaaan vad deprimerande!!! gråter!!! Keps skyddar ju inte helt från solen på överläpp och kinder man vill ju inte gå med en hattjävel på sig hela dagarna
    Fy vad ledsen jag är...

• Golddigga

Man kan säkert hitta och beställa via nätet. Jag använder smink, undrar om det blir kladdigt i ansiktet. Jag blev det av en jag köpte på apoteket i solskydd 50.

Sen hittade jag en från märket Kiel ultra light. Helt fantastiskt att ha i ansiktet!

• Golddigga

Jag fick ingen rand på magen under båda graviditeterna men efter förlossningen kom den. Precis lika med båda men med första fick jag inga fläckar men nu med andra födde båda barnen på våren. Ändå skillnaden är jag denna gång gick jag och solade solarium en vecka efter förlossningen ångrar nu! Men jag hoppas och ber till gud att de försvinner när jag även slutar amma..

Man blir ju lite gladare när man läser nåt positivt om "sjukdomen"...

• Golddigga

Mat:

Men var det en månad efter du tog bort dom som de kom tillbaka? Under vilken månad kom de tillbaka? Hade du keps/Hatt oxå?

Det verkar inte vara nån som tagit bort dom och sedan bara kunnat vara ute i solen med solskydd?! Sa dom inte det?

• Golddigga

Är det nån med melasma som lyckats hålla fläckarna på en dräglig nivå? Så att det inte syns direkt året om?

• Golddigga

Nä laser kommer jag inte göra då många faktiskt blivit värre. Kommer köra en kemisk peeling med syror i höst. Använder just ny produkter från priori och dom hjälper!! Dom har syra behandlingar i samma märke så jag kanske provar det. Men ska få en remiss till riktig hudläkare i höst så får jag välja efter det.

• Golddigga

Ska även spana in Stureplansklinikens hemsida! Det låter ju underbart att det finns en bra kräm som man kan underhålla fläckarna med

• Golddigga

Hur länge efter amning kan man behandla med spot peeling?? Den behandlingen verkar väldigt intressant! Många goda resultat!

• Golddigga

Är det nån som tagit bort melasma och klarat sig från att det kommit tillbaka under sommaren?

• Golddigga

Måste vänta 1 år innan jag får aberela utskrivet säger hudläkaren. Å se hur det blir efter amning och grav hormoner

Jag kan inte leva med mustasch!!!!!!!! Jag vill fan skära sönder hela mitt ansikte och det tar flera timmar vissa mornar att bli klar. Idag fick jag tvätta om ansiktet en gång för att första sminkningen inte blev bra jag tittar mig i spegeln typ 100 gånger och jag överdriver inte. Det går ut över mina barn fp jag är lättirriterad och blir ståendes framför spegeln. (

• Golddigga

Ja mina fläckar har faktiskt redan bleknat av mina hemma produkter, men jag vill ha snabba resultat och det kan man tyvärr inte få här. Men bytte till en annan kräm hos min hudterapeut och bara på 3 dagar ser jag förbättring och jag lovar jag hellre ser åt det andra hållet.

Om min melasma blir bättre av produkter från Md formulation. Hur kan jag tolka det? Har jag en "lätt" melasma då? Kanske tom kan läka ut? Min dotter är snart 4 mån. Kanske hormonerna lugnar sig, men jag ser att det berott på krämen..

Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!