Inlägg från: ÄjKäj |Visa alla inlägg
  • ÄjKäj

Pigmentfläckar i ansiktet!!

Här är en till som lider av de hemska fläckarna i ansiktet... Har alltid älskat att sola och har alltid haft en jämn o fin solbränna i ansiktet. När jag var i vecka 7 med min kille som nu är ett halvår så åkte jag till Malta. Självklart låg jag o stekte som vanligt, jag hade solkräm men inte så hög faktor eftersom jag inte brukar vara så känslig för solen.. Fläckarna kom, två stora på kinden, flera i pannan samt över läppen :( De har inte minskat alls utan jag ser fortfarande ut som en spräcklig katt i ansiktet...

Jag köpte Super Glandin Anti Pigment Creme från bodystore, var jättenoga med att smörja varje dag.. Hände aboslut ingenting med fläckarna!!! Var hos hudläkare som sa att de kanske försvinner o skickade ut mig igen. Men det gör de inte, de sitter där de sitter.

Jag bryr mig inte särskilt mycket om mitt utseende o gillar inte smink, men dessa fläckar retar ihjäl mig. Jag har fått två barn tidigare och detta kom först nu, med tredje barnet...  

• ÄjKäj

På tal om din fråga TS, jag önskar verkligen att någon hade sagt till mig att vara extra försiktig med solning när jag var gravid. Kanske låter dumt, men jag hade faktiskt inte den minsta aning om att det kunde bli pigmentfläckar lättare för att man var gravid... Jag tycker man borde informera bättre om det, att hormonerna påverkar pigmenten mycket och att man då blir extra känslig.. Jag ångrar djupt den solningen på Malta och nu, när våren äntligen har kommit, så vågar jag knappt sitta i solen..

Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!