• ausswe

Pigmentfläckar i ansiktet!!

jag har pigmentfläckar på överläppen. Har provat laser, funka inte. Alla möjliga krämer som inte fungera. Gjorde en spot peel och använde sedan spotcream från derma ceutic i en månad. fläckarna försvann!! Har aldrig varit så lycklig. De kommer fortfarande tillbaka om jag går ut utan solskydd men numera räcker det med att jag använder spot cream i tre dagar för att ta bort eventuella fläckar som har uppkommit. Lägger på krämen på natten. jag blir lite rödflammig och huden flagnar men det funkar ganska bra att täcka dessa dagar med smink.  Superprodukt. Jag bor i ett land där jag ständigt är i solen och jag har ändå typ 90% mindre fläckar nu än jag hade i Sverige.

• ausswe
    Insatt skrev 2012-06-04 07:01:55 följande:
    Åh! Nått som fungerat! Kul!
    japp. Jag är så fantastiskt glad att jag hittade denna produkten. tror att jag köpte och gjorde min peel på stureplanskliniken. Man får vara beredd att se för jävlig ut i en månad, jag jobbade men såg inte klok ut.  Men det var helt klart värt det. Från att ha gått med en svart överläpp kan jag idag gå helt utan smink. Fläckarna kommer förvisso tillbaka men de har helt klart minskat och det blir inte som det var innan. Jag lägger på kräm direkt när jag ser att de är på väg tillbaka så det hinner aldrig bli för mycket. 

Läste en amerikansk forskningstudie om detta. Mina fläckar kom helt plötsligt för 8 år sedan. Fattade aldrig varför. I denna studien hade de kontrollerat fläckarna och kommit fram till att kvinnor med hypotyreos var mer benägna till att få fläckar. Jag fick dem samtidigt som jag troligen fick min hypotyreos. 
Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!