Inlägg från: Mariecarol |Visa alla inlägg
  • Mariecarol

Pigmentfläckar i ansiktet!!

TS vi är många med samma problem. Fick mina första pigmentfläckarför fem år sedan  efter en utlandsresa när jag åt p-pillermärket Yasmine. Jag gjorde misstaget att göra IPL-laserbehandling efter en rekommendation som gjorde fläckarna värre. Mitt råd är att gå till en hudklinik/hudläkare med gott rykte som kan se vilken typ av fläckar du har, och välja behandling utifrån detta. Jag har hört att kemisk peeling är att föredra om man har melasmafläckar vilket det ofta är om fläckarna är hormonbetingade. Jag ärr gravid nu men ska testa när graviditet och amning är över. 
    Och mina fläckar har blivit bättre, men jag undviker sol i ansiktet helt och hållet, trots solskyddsfaktor 50 i ansiktet. 
    Lycka till! 

• Mariecarol

Har hört att de ska vara duktiga på Stureplansklinken! Är det någon som testat Hydroquinon? Har hört att det ska vara farligt. Skriver läkare i Sverige fortfarande ut salvor med det? Någon som vet? :)

• Mariecarol

Ja, och det är receptbelagt i Sverige. Vet att det användes förr, Och jag tror att det fortfarande används i viss utsträckning. Finns att få tag på utomlands (Dubai till exempel) i vanliga butiker men man vill ju inte använda något som är eventuellt är farligt. Har hört både och så jag var nyfiken på om någon här testat :)

• Mariecarol

Så Aberela ska fungera mot pigmentfläckar också? Läste att det användes mot akne, men att det finns fler användningsområden. Intressant!

Sen vill jag bara säga att för mig har fläckarna bleknat med tiden, så försök ha tålamod. Jag vet hur det känns när man ser sig i spegeln och det enda man ser är fläckarna som gör att man nästan ser "smutsig" ut. 

Tips! Glo Minerals produkter täcker pigmentfläckarna bra!

Svar på tråden Pigmentfläckar i ansiktet!!