• Anonym (För mycket lust?)

Älskat tre gånger i år

Jag har läst och diskuterat i trådar här på FL i kanske ett år nu. Man blir ledsen och nedstämd. Jag kom hit för att få tips på hur man får igång sexlivet efter att det dött.

Jösses, vad detta är ett vanligt problem.

Prata om det, säger alla. Det är lösningen.

Jag är en man på 42 år boende i en medelstor stad i Sverige. Jag gifte mig med en kvinna för att hon blev gravid en månad efter vi träffades. Vi fick en dotter och sen en dotter till. Allt var egentligen galet förutom att jag älskade mina barn oerhört mycket. Det blev skilsmässa 2005. Jag var 35 år gammal och hade aldrig svepts bort av kärlek, tills HON kom in i mitt liv. På sommaren 2008 stod hon bara där. Gud vad vacker hon var. Det var kärlek vid första ögonkastet för oss båda. Kärleken är (nästan) lika stark idag.

Vi inledde ett mycket passionerat sexliv. Vi kunde inte få nog av varandra. Mitt självförtroende växte sig enormt. Efter tre månader fick hon träffa mina barn och de tyckte om henne. Hon hade/har inga barn och vill inga ha. Jag var så lycklig att jag när som helst trodde att jag skulle vakna ur en dröm.

Efter sex månader märkte jag hur hennes sexlust minskade. Vi gick drastiskt från typ 1-2 ggr per dag till 2 ggr i veckan. Inget särskilt hade hänt i livet. Hösten 2009 var vi nere på 1 gång var annan vecka. Jag ville prata om det. Hon fräser och säger att just nu finns ingen sexlust alls. Jag har det för din skull.

Sen har det gått stadigt utför. I år har vi älskat tre gånger. Älskat är väl fel ord, vi har haft sex. Med det avståndet mellan gångerna tar det inte lång tid innan det är över. Jag kan förstå att det inte är något att längta efter.

Varje gång jag försöker prata om det fräser hon bara. Om du lämnar mig ifred så löser det sig. Löser sig? Hur löser sig?
    - Kommer lusten tillbaka?
    - Kommer lusten att dö även hos mig?
    - Separation?

Allt skulle naturligtvis vara enkelt om jag inte fortfarande älskade henne så oerhört mycket. Men jag har märkt att de senaste sex månaderna har jag förändrats. Jag blir sur och grinig (vilket jag aldrig är annars). Jag drar mig undan.

Hon är så vacker och så sexig. Jag känner mig som en svältande bäbis som har en vällingflaska dinglade framför ögonen hela tiden, men kan inte nå den. Jag ser henne i sin vackerhet varje dag. Vi sover nakna bredvid varandra. Hennes kropp är perfekt och lockar fram så mycket åtrå att jag nästa spricker. Men hon vill inte. Hon är smart och allmänbildad, och vi kan ha långa intressanta intellektuella diskussioner, men jag vill helst bara slita av henne kläderna och ha sex. Sen kan vi prata om historia och politik.

I morse satt jag vid köksbordet och drack lite kaffe. Hon kom upp. Lite ruffsig i håret efter natten. Helt naken. Kommer fram till mig och pussar mig. God morgon, säger hon. Sen tar hon fram en hårsnodd och sätter upp det bångstyriga håret. Fortfarande ståendes naken med sin perfekta kropp.

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH, skriker det inom mig. FAAAAAAAAAAAANNNNNNNN, vad jag vill att denna människa skall visa lite åtrå för mig.

Tänk er nu in i att bara lugn prata och vara trevlig. Det går säkert bra i en dag. Nu är det kanske 30:e dagen på raken detta upprepas sen vi senast hade sex. Före det var det kanske 45 dagar av detta sedan sex gången före.

Nu säger någon: "Men pussas ni och kramas? Visar ni känslor för varandra? Hittar ni närhet på andra sätt?"

Jodå, jag har varit "duktig" på det hela tiden. Men man kan ju inte leda in ett svältande barn från Afrika på McDonalds 2 ggr per dag utan att han/hon får någon mat.

Jag har aldrig i mitt liv varit otrogen. Men om en kvinna kom fram till mig nu och sa "Ska vi knulle lite?" skulle det vara svårt att stå emot.

• Svar på tråden Älskat tre gånger i år
  • Blöjor111111

Stackaren!!! Tar hon p-piller som kan minska hennes lust? Har hon kommit in till klimakteriet? Jobbigt för dig verkligen.
    Prata inte bara med henne, men få henne att förstå att du mår dåligt över att ni har så lite sex. Säg att hon är så sexig att du klarar inte av det länge. Fråga henne vad är det hon vill ha i sex? Har hon några önskemål? Varför hon känner så?

• woopie

du måste tvinga henne att prata genom det eventuella problemet. Och tala om hur du reagera när hon gör som hon gör. Berätra lyssna diskutera och försök kompromissa!!

KOMMUNIKATION är a och o i ALLA förhållanden!!
  • Trust me

Har du provat att slita av henne kläderna? Inte bokstavligen men varit lite mer bestämd typ. För en del är det svårt att bli kåta (vilja) på egen hand men inget problem om någon annan "tar beslutet" åt dom. Ta för dig på ett annat sätt nästa gång. Håll i henne, ta i henne, lägg din hand lätt på hennes hals, observera hur och på vad hon reagerar.

Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym

Depression?
    P-piller?
    Antidepressiva?
    Hormonspiral?
    Minipiller?
    Annan medicinering? 

Hon tar inga mediciner. Är inte i klimakteriet. Har ej spiral eller p-piller.

Förut intimrakade hon sig två ggr per vecka. Sjukt sexigt tycker jag. Jag har berättat x flera hur sexigt jag tycker detta är och hur mycket jag uppskattar att hon gör det. Resultat = rakning x 1 per månad.

Hon känner sig säkerligen trängd av sin uteblivna lust, och jag kan förstå det. Men när lösningen är att stoppa huvudet i sanden så är det svårt.

Kompomissa? Jo, visst kan jag det. En gång i veckan skulle vara en kompromiss för mig. Helst skulle jag vilja 4-5 ggr per vecka.  

• Anonym

Hm, verkar konstigt att ställa sig naken bredvid sin man o inte tro att han ser en, o reagerar på att man är avklädd..? Varför gör hon så? tala om att det blir jobbigt.
    Hon kanske nånstans VILL att du ska vilja/orka hjälpa henne att ta tag i detta. Men utan press. Hon har kanske gamla bekymmer som hon har svårt att prata om eller så? Föreslå varligt att hon själv, el ni två tillsamman tar hjälp utifrån. Behöver ju inte bara handla fokuserat om själva sexet utan om hela relationen, att man vill vårda den.
    Varmt lycka till!

• Blöjor111111
    Anonym (För mycket lust?) skrev 2012-05-01 12:11:29 följande:

Hon tar inga mediciner. Är inte i klimakteriet. Har ej spiral eller p-piller.

Förut intimrakade hon sig två ggr per vecka. Sjukt sexigt tycker jag. Jag har berättat x flera hur sexigt jag tycker detta är och hur mycket jag uppskattar att hon gör det. Resultat = rakning x 1 per månad.

Hon känner sig säkerligen trängd av sin uteblivna lust, och jag kan förstå det. Men när lösningen är att stoppa huvudet i sanden så är det svårt.

Kompomissa? Jo, visst kan jag det. En gång i veckan skulle vara en kompromiss för mig. Helst skulle jag vilja 4-5 ggr per vecka.  

Alternativ 1. Jag tror att du har varit för PÅ. Det enda jag läser ut från dina kommentarer är JAG tycker att det är sexigt, JAG vill ha sex m.m. Kanske borde du ändra inställningen och prova på vad tycker HON är sexigt, när vill HON ha sex m.m. Det att hon ändrade sig och rakar sig inte längre lika ofta kanske beror på att hon gör det avsiktligt för att du har tryckt på det för mycket? Kanske har du tjatat för mycket om sex vilket har fått henne lustlös? Kanske är sexet för monotont och du tänker endast på dig själv? Jag tror inte att någon kvinna skulle tacka nej för en orgasm men tyvärr finns det för många män som tänker endast på sig själva.

Alternativ 2. Att hon tar dig föregivet och har blivit lat eftersom hon ser att hon har makten att bestämma allt. Hon tänker att han kommer att inte gå någonstans, han älskar mig. Hennes sätt att svara dig verkar det att hon är den dominantaste och bestämmer i ert förhållande. Hon kanske behöver någon som ska sätta henne på plats? Någon som står för sina åsikter och krav. Någon som vågar kräva saker på ett rätt sätt utan att tjata.

Alternativ 3. Att hon har en älskare och får allt därifrån. Att hon är trött på ert förhållande och älskar inte dig längre, då är det bara tidsfråga tills hon kommer att lämna dig.

Alternativ 4. Hon är inte kär i dig längre men älskar dig som en vän. Attraktionen har försvunnit.

Alt 1:
    Hon känner nog att jag varit lite för mycket på om det. Men hennes förslag är att inte prata om det alls. Vilket gör att om jag ville diskutera det 1 gång i kvartalet så vore det för mycket. Jag har flera gånger frågat henne om vad hon tycker om, hur hon vill ha sex, hur ofta hon tror att hon skulle vilja ha sex, mm. Jag kan lova att jag inte bara tänker på mig själv. Det skulle hon hålla med om. När det gäller monotont så har vi som sagt haft tre gånger hittills i år. Det är då svårt att variera sig så där vansinnigt mycket. Jag har försökt att variera men hon tar inga initiativ till variation. Första halvåret var det ju mycket variation och olika ställen. När det sen blev mer och mer sällan var det svårt med variation. Men visst kan det vara så att hon tröttnat. Men hon säger att det är väldigt skönt de gånger vi har sex.

Alt2:
    Här finns nog en hel del att hämta. I takt med minskad sexlust har även all annan aktivitet också minskat. jag skickar SMS och skriver små brev, men det gör aldrig hon.Jag köper blommor kanske en gång per månad. Kanske behöver jag säga ifrån mer. Men jag har aldrig riktigt förstått varför jag skall tjafsa om saker jag inte anser är viktiga nog att tjafsa om. Jag säger till och ifrån när det är saker som är viktiga för mig.

Alt 3:
    Detta har jag faktiskt svårt att tro. Det kan ju låta naivt av mig, men hon antingen jobbar eller är hemma.

Alt4:
    Helt klart möjligt. 

• Blöjor111111
    Anonym (För mycket lust?) skrev 2012-05-01 19:17:02 följande:
    Alt 1:
    Hon känner nog att jag varit lite för mycket på om det. Men hennes förslag är att inte prata om det alls. Vilket gör att om jag ville diskutera det 1 gång i kvartalet så vore det för mycket. Jag har flera gånger frågat henne om vad hon tycker om, hur hon vill ha sex, hur ofta hon tror att hon skulle vilja ha sex, mm. Jag kan lova att jag inte bara tänker på mig själv. Det skulle hon hålla med om. När det gäller monotont så har vi som sagt haft tre gånger hittills i år. Det är då svårt att variera sig så där vansinnigt mycket. Jag har försökt att variera men hon tar inga initiativ till variation. Första halvåret var det ju mycket variation och olika ställen. När det sen blev mer och mer sällan var det svårt med variation. Men visst kan det vara så att hon tröttnat. Men hon säger att det är väldigt skönt de gånger vi har sex.

Alt2:
    Här finns nog en hel del att hämta. I takt med minskad sexlust har även all annan aktivitet också minskat. jag skickar SMS och skriver små brev, men det gör aldrig hon.Jag köper blommor kanske en gång per månad. Kanske behöver jag säga ifrån mer. Men jag har aldrig riktigt förstått varför jag skall tjafsa om saker jag inte anser är viktiga nog att tjafsa om. Jag säger till och ifrån när det är saker som är viktiga för mig.

Alt 3:
    Detta har jag faktiskt svårt att tro. Det kan ju låta naivt av mig, men hon antingen jobbar eller är hemma.

Alt4:
    Helt klart möjligt. 
    Kör och prova alternativ 2, det är värt det. Hitta tjafs och bråk, bli arg, riktigt arg och gå hemifrån och sov borta en natt, två nätter, känn själv. Ibland krävs det även att kvinnor skakas om och påminns vad de kan förlora. Sen blir ni sams och har bra sexSkrattande
  • Blöjor111111

Kom på alternativ 5: Att ni gör nästan inget tillsammans utanför hemmet, går aldrig på bio, reser, äter ute m.m. Sådant kan också göra att lusten minskar, eftersom allt är så vardaglig och tråkig. Det kan också hjälpa att hitta på saker merSkrattande.

Svar på tråden Älskat tre gånger i år