• Anonym (För mycket lust?)

Älskat tre gånger i år

Jag har läst och diskuterat i trådar här på FL i kanske ett år nu. Man blir ledsen och nedstämd. Jag kom hit för att få tips på hur man får igång sexlivet efter att det dött.

Jösses, vad detta är ett vanligt problem.

Prata om det, säger alla. Det är lösningen.

Jag är en man på 42 år boende i en medelstor stad i Sverige. Jag gifte mig med en kvinna för att hon blev gravid en månad efter vi träffades. Vi fick en dotter och sen en dotter till. Allt var egentligen galet förutom att jag älskade mina barn oerhört mycket. Det blev skilsmässa 2005. Jag var 35 år gammal och hade aldrig svepts bort av kärlek, tills HON kom in i mitt liv. På sommaren 2008 stod hon bara där. Gud vad vacker hon var. Det var kärlek vid första ögonkastet för oss båda. Kärleken är (nästan) lika stark idag.

Vi inledde ett mycket passionerat sexliv. Vi kunde inte få nog av varandra. Mitt självförtroende växte sig enormt. Efter tre månader fick hon träffa mina barn och de tyckte om henne. Hon hade/har inga barn och vill inga ha. Jag var så lycklig att jag när som helst trodde att jag skulle vakna ur en dröm.

Efter sex månader märkte jag hur hennes sexlust minskade. Vi gick drastiskt från typ 1-2 ggr per dag till 2 ggr i veckan. Inget särskilt hade hänt i livet. Hösten 2009 var vi nere på 1 gång var annan vecka. Jag ville prata om det. Hon fräser och säger att just nu finns ingen sexlust alls. Jag har det för din skull.

Sen har det gått stadigt utför. I år har vi älskat tre gånger. Älskat är väl fel ord, vi har haft sex. Med det avståndet mellan gångerna tar det inte lång tid innan det är över. Jag kan förstå att det inte är något att längta efter.

Varje gång jag försöker prata om det fräser hon bara. Om du lämnar mig ifred så löser det sig. Löser sig? Hur löser sig?
    - Kommer lusten tillbaka?
    - Kommer lusten att dö även hos mig?
    - Separation?

Allt skulle naturligtvis vara enkelt om jag inte fortfarande älskade henne så oerhört mycket. Men jag har märkt att de senaste sex månaderna har jag förändrats. Jag blir sur och grinig (vilket jag aldrig är annars). Jag drar mig undan.

Hon är så vacker och så sexig. Jag känner mig som en svältande bäbis som har en vällingflaska dinglade framför ögonen hela tiden, men kan inte nå den. Jag ser henne i sin vackerhet varje dag. Vi sover nakna bredvid varandra. Hennes kropp är perfekt och lockar fram så mycket åtrå att jag nästa spricker. Men hon vill inte. Hon är smart och allmänbildad, och vi kan ha långa intressanta intellektuella diskussioner, men jag vill helst bara slita av henne kläderna och ha sex. Sen kan vi prata om historia och politik.

I morse satt jag vid köksbordet och drack lite kaffe. Hon kom upp. Lite ruffsig i håret efter natten. Helt naken. Kommer fram till mig och pussar mig. God morgon, säger hon. Sen tar hon fram en hårsnodd och sätter upp det bångstyriga håret. Fortfarande ståendes naken med sin perfekta kropp.

AAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHHH, skriker det inom mig. FAAAAAAAAAAAANNNNNNNN, vad jag vill att denna människa skall visa lite åtrå för mig.

Tänk er nu in i att bara lugn prata och vara trevlig. Det går säkert bra i en dag. Nu är det kanske 30:e dagen på raken detta upprepas sen vi senast hade sex. Före det var det kanske 45 dagar av detta sedan sex gången före.

Nu säger någon: "Men pussas ni och kramas? Visar ni känslor för varandra? Hittar ni närhet på andra sätt?"

Jodå, jag har varit "duktig" på det hela tiden. Men man kan ju inte leda in ett svältande barn från Afrika på McDonalds 2 ggr per dag utan att han/hon får någon mat.

Jag har aldrig i mitt liv varit otrogen. Men om en kvinna kom fram till mig nu och sa "Ska vi knulle lite?" skulle det vara svårt att stå emot.

• Svar på tråden Älskat tre gånger i år
  • Trust me
    Anonym (sammadan) skrev 2012-05-07 11:29:12 följande:
    Jag vet själv inte varför detta händer. Jag är kvinna och jag blir som din partner efter en tid tillsammans. När det inte är nytt längre så trappas min lust snabbt ner. Jag tycker dock själv att det är ett problem just för att jag vet hur min man lider så jag försöker konstant lösa det. Jag ser till att det alltid blir en gång varannan vecka om det så blir att jag ställer upp (såklart inte så att jag mår dåligt av det men det är lite så att jag är likaglad om vi har sex eller inte).

Jag skrev en tråd här på FL och fick tipset om largiplex som har fungerat bäst, riktigt bra, förutom att det hjälp i sängen så har det hjälpt rent allmänt, tror utan tvekan att vi kvinnor har en hel del brist på olika ämnen i kroppen. Bl a Folsyra som vi annars bara bryr oss om att ta innan och under en graviditet.

Det blir bara värre av att ni män tjatar dock vill jag säga, då blir sex ett stress moment. Mitt sexliv styrs helt av stress, minsta lilla press i mitt vardags liv och sex faller bort direkt. Om jag då har en karl hemma som konstant ger mig dåligt samvete då går det åt pipan. Samtidigt förstår jag att det är tufft för honom och han ska veta att det gör minst lika ont i mig att säga nej gång på gång.

Något som män behöver förstå är att vi inte vaknar kåta som ni gör. För vi har ingen pung att tömma. Vi blir kåta helt av emotionell stimulans och därför är stress en sån kåthetsdödare. Man är duktig som människa på att bli bekväm också, min man anstränger sig inte alls lika mycket nu som då vi hade ett riktigt aktivt sexliv och det säger han även själv, det är mycket att bara rullar över till mig och säga att han vill. Det kommer man inte långt med och trots att han VET detta och att jag tydligt berättat hur han ska göra så gör han oftast inte det ändå av ren lathet, det får mig att tycka att han inte är så seriös ;)

Ni får sätta er ner och tala om det på en tidpunkt och på ett sätt då ni båda kan vara mottagliga, då hon inte tar det som tjat. Det går att ordna men det krävs lite. Precis som när man var nykär bara det att nu kommer det inte automatiskt. Tillskottet kan jag också verkligen rekommendera om hon skulle vara okej med det. 
    Typiskt kvinnor att resonera så. Själva logikfunktionen finns inte i era hjärnor så avhåll dig från slutledningar i fortsättningen. Det spelar ingen roll att du vuxit upp i en radikalfeministisk miljö. Oavsett vad de sagt har du inte som kvinna förmågan att tänka på mer än skor och handväskor. Risken är att du är blond och inte förstår ett dugg av vad jag skriver.

Till alla andra: Vilket svar ska man ge på ett inlägg som reducerar mäns lust till tömmandet av en pung? Jag vill inte bli likställd med ett brunstigt djur. Den som gör det kan förvänta sig att bli reducerad till en kliché.
    Jag vill dig bara väl, lita på mig.
  • Anonym (arg)
    Trust me skrev 2012-05-07 13:48:19 följande:
    Typiskt kvinnor att resonera så. Själva logikfunktionen finns inte i era hjärnor så avhåll dig från slutledningar i fortsättningen. Det spelar ingen roll att du vuxit upp i en radikalfeministisk miljö. Oavsett vad de sagt har du inte som kvinna förmågan att tänka på mer än skor och handväskor. Risken är att du är blond och inte förstår ett dugg av vad jag skriver.

Till alla andra: Vilket svar ska man ge på ett inlägg som reducerar mäns lust till tömmandet av en pung? Jag vill inte bli likställd med ett brunstigt djur. Den som gör det kan förvänta sig att bli reducerad till en kliché.
    Men det är ju samma sak som att säga att alla män har behov av visuell stimulans, det sägs i nästan varenda tråd här!

Ibland tror jag det hade varit bättre om alla var homsexuella...(fast det hade säkert blivit lika mycket bråk i alla fall).
  • Sommarfjäril
    Anonym (sammadan) skrev 2012-05-07 11:29:12 följande:
    ....
    Något som män behöver förstå är att vi inte vaknar kåta som ni gör. För vi har ingen pung att tömma. Vi blir kåta helt av emotionell stimulans och därför är stress en sån kåthetsdödare.....
    Hrm, fast jag är kvinna och vaknar ofta kåt. Utan någon pung att tömma.

Känner inte riktigt igen mig i din beskrivning - vilket inte betyder att det inte är så för just dig men det är nog knepigt med generaliseringar här. Min sexlust minskas inte alls av stress omkring mig. Snarare gör det mitt sexbehov tydligt, eftersom sex får mig att slappna av och må bättre = stressen omkring blir lättare att hantera.
  • Sommarfjäril
    Trust me skrev 2012-05-07 13:48:19 följande:
    Typiskt kvinnor att resonera så. Själva logikfunktionen finns inte i era hjärnor ....
    Hoppsan! Här har vi en generalisering om resonnemang och logik som heter duga ;)
  • Trust me
    Anonym (arg) skrev 2012-05-07 13:57:06 följande:
    Men det är ju samma sak som att säga att alla män har behov av visuell stimulans, det sägs i nästan varenda tråd här!

Ibland tror jag det hade varit bättre om alla var homsexuella...(fast det hade säkert blivit lika mycket bråk i alla fall).
    Gillar inte det heller. Mäns inre liv reduceras till en larvig restprodukt av saker kvinnor inte vill ha i sitt inre liv. Jämställdheten har en bra bit kvar.

Bajen, bärs och rakade brudar! Höhö! Kräks
  • Anonym (arg)
    Trust me skrev 2012-05-07 14:05:30 följande:
    Gillar inte det heller. Mäns inre liv reduceras till en larvig restprodukt av saker kvinnor inte vill ha i sitt inre liv. Jämställdheten har en bra bit kvar.

Japp...men det är MÅÅÅÅNGA som vill ha kvar detta. Jag vet inte vad folk är så rädd för? Att vara sig själva? Det går just nu bara utför med manligt och kvinnligt tycker jag.
  • Trust me
    Sommarfjäril skrev 2012-05-07 14:04:54 följande:
    Hoppsan! Här har vi en generalisering om resonnemang och logik som heter duga ;)
    Visst är den bra
  • Helpful
    Trust me skrev 2012-05-07 14:05:30 följande:

Jag som man håller med: män som älskar det du tar upp brukar jag försöka undvika, ty de är "ostädade" och väldigt...ja socialt fumliga...JAG  har i alla fall inget gemensamt med dessa män...Tungan ute
  • Trust me
    Helpful skrev 2012-05-14 02:21:28 följande:
    Jag som man håller med: män som älskar det du tar upp brukar jag försöka undvika, ty de är "ostädade" och väldigt...ja socialt fumliga...JAG  har i alla fall inget gemensamt med dessa män...Tungan ute

Vill de vara så eller är de så i någon egentlig mening? De kanske bara fyller den plats de upplever är dem given.
  • Helpful
    Trust me skrev 2012-05-14 07:14:37 följande:
    Vill de vara så eller är de så i någon egentlig mening? De kanske bara fyller den plats de upplever är dem given.
    Många män (förutom de som är allra mest intelligensbefriande som vill sätta på porrstjärnor och dylikt) VILL säkert vara Don Juan, men få klarar av att vara det. Den stora massan anstränger sig inte:

En tjej berättade att när mannen låg över henne och precis skulle låta penis komma in i vaginan så tryckte han till snabbt och hårt, varpå hon blev förvånad (minst sagt ) och det gjorde ont, men hon sa inget för hon tänkte att: "Han kanske är nervös ett litet misstag kan alla göra och det betyder inte att  han älskar mig mindre för det". Som ni hör en väldigt förstående tjej! Dock efter X antal gånger så var han preciiis likadan!

Så för att svara på din fråga: jag tror att "det är så" i en egentlig mening eftersom många män inte bryr sig om "tillståndets vara" och allt rullar på som det alltid har gjort...tyvärr...

(En parentes till er tjejer: ni bör dock var bättre på att kommunicera och berätta om vad som är bra respektive mindre bra till killen - men så vet jag att många "inte har problem med att ha sex, men har problem med att prata med varandra").

Personligen brukar jag alltid tänka på följande: ALLA har vi en väninna, syster, moder, eller jämförbar kvinna i ens närhet och då borde man vara mer rädd om sin flickvän/partner!  
    Tänk på din nästa...flickvän...:)
Svar på tråden Älskat tre gånger i år