• Anonym (Fia)

Hon tycker jag är ego för jag sökte hjälp tidigare.

Jag och min sambo försökte i 7, nästan 8, månader innan jag fick tid. Jag blev först gravid oplanerat men fick missfall ganska tidigt och då ville vi försöka igen. När inget hände ringde jag in och fick en tid. Visserligen så kanske de gav mig tid för att jag får fruktansvärd mensvärk... Och då såg de att jag hade ett myom som antagligen försvårade för mig. Jag skulle då komma på återbesök 2-3 månader senare och då fick jag reda på att jag har PCO.

Jag fick alltså tid efter ca 7 månader. Ego, kanske det, men so what? Jag kan ju inte vara ansvarig för alla andra, utan jag kan enbart ta hand om mig själv i detta avseendet. Och det var ju bara tur att vi fick reda, så slapp vi tänka så mycket på det mer, jag blev opererad för myomet (som de pga komplikationer inte tog bort trots allt) och ska snart på återbesök igen. Får se vad som händer nu framöver om det blir någon mer operation eller om det börjar bli dax att börja få barn igen. Jag är JÄTTEGLAD att jag ringde tidigare, trots att alla sa att man ska vänta ett år...

Svar på tråden Hon tycker jag är ego för jag sökte hjälp tidigare.