Inlägg från: Tramsa |Visa alla inlägg
  • Tramsa

Sant eller falskt: Svensk lagstiftning, brott och påföljder

4 av 6. Pinsamt då har jag alltså gått och avhållit mig från två av sakerna på listan helt i onödan visar det sig .

• Tramsa
    c89 skrev 2012-05-22 12:44:27 följande:
    Jo, men det är just det vad som är definitionen av allmän plats?! Det är det jag tänker är som en kuggfråga för jag har för mig att jag har hört att det är mer som zoner i varje stad om var man får och inte får dricka.

Någon som vet om det är just så det är?! Kan ju förvisso googla... Tungan ute 
    Man får inte ta med sig sprit man köpt inne på tex en uteservering utanför staketet är jag skapligt säker på. Då kan den som har serveringstillstånd få problem fast inte den som dricker, tror jag. Men visst får lokala fyllon sitta och dricka fritt? Eller folk som har en vindrickarpicknick i en park? I annat fall begås väldiga mängder brott med polisen som åskådare strax utanför mitt fönster dagligen.
  • Tramsa
    Rosie Jay skrev 2012-05-22 12:51:04 följande:
    Var står det? Angående att fyllon får dricka fritt.
    Det står ingenstans vad jag kan se.
    Jag ser däremot dagligen de lokala alkisarna på bänkarna runt polishuset . Samt har i mina yngre dagar halsat champagne i några olika fontäner stående på torg med poliser strax intill. Uppenbarligen ingen förseelse många poliser ser som så allvarligt i praktiken.
Svar på tråden Sant eller falskt: Svensk lagstiftning, brott och påföljder