Inlägg från: tro hopp kärlek |Visa alla inlägg
  • tro  hopp  kärlek

Killkläder för niornas bal - råd tas tacksamt emot

Använd något som han kan ha på skolavslutningen, 
    Min son hade ny skjorta från dressman och matchande slips, jeans, och kavaj.

Det där är ifrån person till person, hur är han? Vilken stil har han annars?
    Utgå ifrån det. Fråga vem han ska ha till bordet, kanske de vill matcha varandra lite i färgskalan.
    Annars kör på det som han kan använda annars.

Min son är en garagekille. Så för honom så passade det med jeans. 

• tro  hopp  kärlek
    Lumikki skrev 2012-05-01 15:45:12 följande:
    Jeans går ju tvärbort på en bal oavsett ålder. Att komma så pass vardagsklädd är inte ok oavsett ålder. Jeans och slips i kombination känns ju för övrigt oerhört märkligt. Det bästa är ju att kolla om man kan hitta en mörk kostym relativt billigt (2hand är toppen!) eller om pappa har en frack eller smoking i garderoben.
    Där håller jag inte med dig, inte på en bal till nior, eller avslutning.

Jag tycker det är oerhört stiligt med jeans och slips.
    Det är nian vi pratar om... och killen ska ta de som han känner sig trygg med. Vill han ha en hel kostym, så är det lika vanligt som jeans eller chinos . Spelar ingen roll om just kostymen är mörk tycker jag, ta det som ni tycker är fint eller har till hands.

Men då är jag ingen "fin " människa, och den stad jag bor i kallas väl vischanFlört  och vad jag ser på tv så är det oerhört märkligt att de använder just jeans till kavajen....

Men bra mycket bättre att vara sig själv än att vara någon annan. 
  • tro  hopp  kärlek
    Lumikki skrev 2012-05-01 16:48:04 följande:
    Jeans och kavaj är inte märkligt. Det är vardagskläder. Men slips till jeans...nja. Vill man absolut inte ha kostym funkar ju chinos-marinblå kavaj-skjorta. Det är ju somrigt och fint. Men tycker fortfarande att om tjejerna har långklänningar borde man som kille kunna ta på sig kostym iaf. Att lära barn att det finns tillfällen då deras egen bekvämlighet och individualitet inte bör vara prio 1 är rätt viktigt tycker jag.
    Ja jag ser att vi inte kommer ifrån samma kultur, här använder ingen kavaj till vardagsGlad
    Sen på de avslutningsmiddagar balar" som barnen har haft här, två killar och en tjej så har det inte varit snack om långklänning och frack eller hel kostym.

Den delen hänger ihop med studentbalen, och något som de flesta tycker har gått över styr. I vartfall här, men vi är väl inte så världsvana  viFlört

Tjejerna har gärna lite finare klänningar på 9 ans middag , och killarna kan valfritt ta kostym, chinos eller jeans med något fint upptill. Och som du sa hör med de andra vad de ska ha, de har mina gjort.  Huvudsaken är att din kille mår bra av det som han har på sig.
Svar på tråden Killkläder för niornas bal - råd tas tacksamt emot