• Linda5

Mobbing på FL

Hej!
    Är ganska ny här på FL MEN upplever att vissa här (oftast på ekonomitrådarna) är rent elaka mot andra. Nätmobbing är lika hemskt som vanlig mobbing och att sitta och skriva hånfulla kommentarer om vissa trådstartare är riktigt fult. Tycker att många trådar är intressanta men sen kobber mobbarna in och börjar skriva massa tråkigheter och förstör tråden.
    SKÄRP ER VUXNA MÄNNISKOR!!!!
    Det är väl ingen som vill att någon vuxen/barn blir mobbat. Har själv varit mobbad i 9 år och tycker sådant här är tragiskt. Vad sänder ni för signaler till era barn när ni sitter här o nätmobbar (barn är betydligt smartare än vad ni fattar).   

• Svar på tråden Mobbing på FL
  • Ebba Caroline
    Zara10 skrev 2012-05-01 19:37:59 följande:
    Det finns massa trådar där folk faktiskt är riktigt känslokalla o elaka mot TS eller nån som skrivit i tråden !
    Ett ex är ju den tråden om våtservetter ! Där var det ren elakhet !
    Bör finnas en regel att man blir avstängd på vissa saker !

Du har inte funderat på varför folk tröttnar och ger igen för gammal ost till den ts?
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Zara10

Det var inte TS som dom var riktigt elaka emot i den tråden

• Helpful

Jag blev mobbad!:( Jag blev avstängd utan att kunna svara och förklara HUR jag tänkte ang. mitt inlägg.:( :(

• Boost
    Ebba Caroline skrev 2012-05-01 19:38:40 följande:

Du har inte funderat på varför folk tröttnar och ger igen för gammal ost till den ts?

Hahaha, osten är ständigt återkommande ;)
  • Ebba Caroline
    Boost skrev 2012-05-01 19:41:21 följande:

Hörru, jag råkar faktiskt gilla ost, speciellt om den kostar 90kr
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Purpurbräcka
    Boost skrev 2012-05-01 19:02:36 följande:
    Var har mobbningen vart någonstans? Det är försök till diskussioner som har gått genom trådarna. Men dock blir det inga vettiga diskussioner i och med att personen i fråga vägrar se saker ur ett annat perspektiv. Den enda rätta vägen är hennes, så då är det klart att det blir frustrerande när man verkligen försöka vidga varandras vyer och alla inte är beredda att göra det.

Personen i fråga har mycket kunskaper, försöker få fram många viktiga saker, men det blir helt fel när hon vägrar lyssna och förstå andras situationer.
    Alla lever vi olika liv, vi har olika situationer och förutsättningar, detta är något man måste ta hänsyn till när sådana här diskussioner förs. 
    Mobbning blir det när två eller flera medlemmar raljerar kring saker personen skrivit i andra trådar och gör sig roliga på hennes bekostnad. Jag har full förståelse för att man ibland tänker sådana saker, men det är fullt möjligt att låta bli att skriva dem.

Det är inte mobbning att inte stryka personen medhårs. Man kan ha en väldigt tuff diskussion med någon utan att mobba.

Jag har sett otaliga exempel på båda ovanstående sakerna i ekonomitrådarna på sista tiden. Och som sagt: det senare tycker jag är helt okej, även om det kan vara nog så frustrerande för de som diskuterar...
  • Purpurbräcka
    Boost skrev 2012-05-01 19:41:21 följande:

Ebba Caroline skrev 2012-05-01 19:41:59 följande:

Ett tydligt exempel...
  • Boost
    Ebba Caroline skrev 2012-05-01 19:41:59 följande:

Kasta dina pengar i sjön bara, gör det :(
  • Ebba Caroline
    Purpurbräcka skrev 2012-05-01 19:43:46 följande:

Ett tydligt exempel...

På mobbning av en avreggad person?
  • Ebba Caroline
    Boost skrev 2012-05-01 19:44:45 följande:

Kasta dina pengar i sjön bara, gör det :(

Tur att jg har miljoner på banken då så att jag har råd att kasta pengar i sjön
Svar på tråden Mobbing på FL