• Anonym

Arbetsskada? - Anmäla eller inte...?

Fick elstöt idag på jobbet och det gick rakt genom hela kroppen :/ fått huvudvärk och illamående samtidigt ont i bröstkorgen...Jag orkar inte gå på massa undersökningar och ha kontakt med myndigheter..

Vet inte om jag ska anmäla det eller ej...

• Svar på tråden Arbetsskada? - Anmäla eller inte...?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Du fick en stöt och är påverkad på ett sätt som kan innebära skada på hjärta (en av de mest kritiska områdena vid elskador) men du "orkar inte" gå på en undersökning?

Skärp dig nu och pallra dig iväg till läkaren, det är fullt möjligt att du har tagit skada av det. Och givetvis ska du anmäla arbetsskadan.

• elinaehn

Absolut anmäla. Jag har kronisk skada som anmäldes som arbetsskada o det gör skillnad ekonomiskt om man anmält o det blir något. Dessutom handlar det om arbetsmiljö o måste anmälas så. Var rädd om dig!

• Anonym
    elinaehn skrev 2012-05-01 18:26:14 följande:
    Absolut anmäla. Jag har kronisk skada som anmäldes som arbetsskada o det gör skillnad ekonomiskt om man anmält o det blir något. Dessutom handlar det om arbetsmiljö o måste anmälas så. Var rädd om dig!
    Om ex EKG inte visar något eller annat test så tror jag inte det kommer hjälpa mig eller får man ersättning ändå?
  • Anonym

man ska alltid anmäla arbetsskada även om de bara e ett litet stick i fingret.
    för det tvingar arbetsgivaren att undersöka saken å kanske förhindra att ngt värre händer.

så. jaa anmäl och sen gå till läkaren å kolla upp. för en elstöt kan påverka hjärtat även om inte du tror de...    

• Ebba Caroline
    Anonym skrev 2012-05-01 18:57:37 följande:
    Om ex EKG inte visar något eller annat test så tror jag inte det kommer hjälpa mig eller får man ersättning ändå?

Det kan ersättning om du skulle få problem längre fram som är relaterade till arbetsskadan.
    Blanda INTE ihop min personlighet med min attityd. Min person - det är vem JAG är. Min attityd beror på vem DU är!
  • Anonym

Ok, men nu känner jag mig relativ normal och har inte ont. Ska jag ändå anmäla?

• Coyote

Klart du ska anmäla! Om det nu inte var så att du satt och stack in spikar i uttaget så är det ju något som arbetsgivaren måste undersöka.

• Anonym

Jag mår ju bra idag. Är väldigt orolig för hur undra kommer reagera på jobbet då jag inte är svensk. Tänk om de tror att jag bara är ute efter pengar? :/

• Anonym (Mossa)

Anmäl alltid. Det kan leda till att liknande olyckor förhindras i framtiden. Det är också bra ifall du får besvär av det i framtiden; att det finns dokumenterat.

Allvarligt: Vad har din nationalitet med det hela att göra? Mina föräldrar är invandrare och de har hela sina liv varit mån om att inte ligga det svenska samhället till last och det har lett till att de slitit väldigt hårt. Det har de inget för idag. Gör som alla andra, tänk på dig själv i första hand. Om inte du tänker på dig själv, vem ska då göra det?

• Anonym

Om du inte anmäler finns risken att någon annan råkar ut för samma sak och sedan inte klarar sig lika bra som du.

• Anonym
    Anonym skrev 2012-05-01 18:23:21 följande:
    Fick elstöt idag på jobbet och det gick rakt genom hela kroppen :/ fått huvudvärk och illamående samtidigt ont i bröstkorgen...Jag orkar inte gå på massa undersökningar och ha kontakt med myndigheter..

Vet inte om jag ska anmäla det eller ej...
    GÅ NU!!!!! ÄR det något som dyker upp senare i livet och du inte har varit hos läkare och anmält detta kan du nog se dig i stjärnorna efter att få ekonomisk ersättning och att få det klassat som arbetsskada
Svar på tråden Arbetsskada? - Anmäla eller inte...?