Här kommer lite bitter (men ändå sann) fakta kring den här tråden och fenomenet "dissa snällt" rent allmänt.
1. Sanningen är alltid snällast
2. Sanningen är inte alltid kul eller trevlig att höra. Inte heller alltid kul att berätta
3. Om du bryr dig om killen, berätta sanningen för honom. Detta är det tuffaste alternativet för dig. Men du ger honom åtminsonde ett rent sår som förhoppningsvis kommer läka snabbt. Grattis, du är snäll.
4. Om du inte bryr dig ett skit om honom och vill ta den lätta vägen ut, skriv nåt i stil med "Jag måste få tänka över saken", "Jag vill inte dejta nån just nu". Han kommer inte precis må bättre av att du känner att du måste linda in din diss med en massa bullshit för att han inte är man nog för att klara av att höra det. Men hey, det blir mycket lättare för dig. Och du kan alltid försvara ditt beteende senare med att säga "det var för hans skull".
5. Om det inte finns ett enda fiber i din kropp som bryr sig om hans känslor kan du ta den lättaste vägen ut och ignorera honom. Skickar han ett till SMS? Ignorera det med. Grattis, du är en stor jävla bitch. Men hey, vem bryr sig. Inte du iallafall.
TS. Du låter som du tänker svara honom (även om det gått ett dygn) och det gör dig per automatik till en mycket bättre kvinna än många andra där ute. Att du dessutom inte valde att skriva det du tänkt först i ditt första inlägg pga att det inte kändes bra är bara ännu ett tecken på att du är vettig och vet vad som är rätt att göra. Seriöst, jag är imponerad.