• Anonym (???)

Hur dissar man på ett "snällt sätt"?

...eller finns det inga "snälla sätt"?

Igår fick jag ett sms av en kompis bror som frågade om jag ville dejta honom.
    Han är verkligen inte min typ och jag vill verkligen inte.

Först tänkte jag att jag skulle skriva någonting som att jag inte vill träffa något just nu, men det kändes inget bra.
    Tänkte börja med att skriva att jag är smickrad, men hur skriver man sen på ett bra sätt att man inte vill utan att såra?       

• Svar på tråden Hur dissar man på ett "snällt sätt"?
  • Anonym

Kan du inte skriva att du är smickrad, men att det skulle kännas konstigt att dejta din kompis bror?

• Insatt
    Anonym skrev 2012-05-01 22:53:52 följande:
    Kan du inte skriva att du är smickrad, men att det skulle kännas konstigt att dejta din kompis bror?

Jättebra idé! Då kan han inte bli gnällig om du börjar dejta nån annan snart.
  • hon mot strömmen

Vara ärlig är väl det bästa, bara skriva att han är tyvärr inte din typ och du är inte intresserad av honom. 

• Anonym

Patetiskt. Var bara rak mot honom. Skriv att han är ful och du inte finner honom tilltalande. Han kommer tacka dig en dag för det, jag lovar. Män vill höra sanningen, inte några mammafasoner med att vara snäll för att inte "såra". 

• katalysator

Jag hade skrivit typ: "Tack, jag är smickrad över frågan, men tyvärr inte intresserad av att dejta. No harsh feelings hoppas jag :)" 

Någon vidare förklaring behöver han inte få, om ni inte är väldigt nära varandra och brukar prata intima saker. 

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2012-05-01 22:59:51 följande:
    Patetiskt. Var bara rak mot honom. Skriv att han är ful och du inte finner honom tilltalande. Han kommer tacka dig en dag för det, jag lovar. Män vill höra sanningen, inte några mammafasoner med att vara snäll för att inte "såra". 

Han är inte ful, han är bara inte min typ. :)
    Och jag är ute efter att säga sanningen, men det finns ju olika sätt att säga sanningen på...
  • Anonym (???)
    katalysator skrev 2012-05-01 23:02:06 följande:
    Jag hade skrivit typ: "Tack, jag är smickrad över frågan, men tyvärr inte intresserad av att dejta. No harsh feelings hoppas jag :)" 

Någon vidare förklaring behöver han inte få, om ni inte är väldigt nära varandra och brukar prata intima saker. 

Tack! Det var en bra "formulering" :)
  • Anonym

Du fick ett sms igår. Jag tror nog att han redan insett att han är dissad.

• Anonym (???)
    Anonym skrev 2012-05-01 23:06:18 följande:
    Du fick ett sms igår. Jag tror nog att han redan insett att han är dissad.

Det är jag helt övertygad om att han är, tycker bara att det är schysst att svara ändå.
  • Anonym
    Anonym (???) skrev 2012-05-01 23:07:42 följande:

Det är jag helt övertygad om att han är, tycker bara att det är schysst att svara ändå.

Jo fast att vänta ett dygn känns inte vidare schysst det heller, så det känns lite sent påtänkt kanske. Ja ja, lycka till!
  • Anonym

Här kommer lite bitter (men ändå sann) fakta kring den här tråden och fenomenet "dissa snällt" rent allmänt.

1. Sanningen är alltid snällast
    2. Sanningen är inte alltid kul eller trevlig att höra. Inte heller alltid kul att berätta
    3. Om du bryr dig om killen, berätta sanningen för honom. Detta är det tuffaste alternativet för dig. Men du ger honom åtminsonde ett rent sår som förhoppningsvis kommer läka snabbt. Grattis, du är snäll.
    4. Om du inte bryr dig ett skit om honom och vill ta den lätta vägen ut, skriv nåt i stil med "Jag måste få tänka över saken", "Jag vill inte dejta nån just nu". Han kommer inte precis må bättre av att du känner att du måste linda in din diss med en massa bullshit för att han inte är man nog för att klara av att höra det. Men hey, det blir mycket lättare för dig. Och du kan alltid försvara ditt beteende senare med att säga "det var för hans skull".
    5. Om det inte finns ett enda fiber i din kropp som bryr sig om hans känslor kan du ta den lättaste vägen ut och ignorera honom. Skickar han ett till SMS? Ignorera det med. Grattis, du är en stor jävla bitch. Men hey, vem bryr sig. Inte du iallafall.

TS. Du låter som du tänker svara honom (även om det gått ett dygn) och det gör dig per automatik till en mycket bättre kvinna än många andra där ute. Att du dessutom inte valde att skriva det du tänkt först i ditt första inlägg pga att det inte kändes bra är bara ännu ett tecken på att du är vettig och vet vad som är rätt att göra. Seriöst, jag är imponerad.

• alifewithoutme
    Anonym skrev 2012-05-01 22:59:51 följande:
    Hur kommer det sig att du tycker man ska skriva vad man tycker och tänker när du inte själv vågar stå för vem du är, med tanke på din ANONYMA kommentar?

TS:
    Jag skulle sagt att det skulle kännas fel med tanke på att "du är min väns bror" samt även lagt till att han inte är min typ ifall han skulle köra på att han pratat med henne och hon hade inget problem med det :)
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2012-05-01 23:14:56 följande:
    Jo fast att vänta ett dygn känns inte vidare schysst det heller, så det känns lite sent påtänkt kanske. Ja ja, lycka till!
    Visst, det kanske inte är schysst i sig att vänta ett dygn, men nu hade det gått 1 dygn och jag kan inte vrida tillbaka klockan. Jag kan bara tänka på mig själv och vad jag hade velat... ett sent svar eller inget svar alls. Då hade jag valt det första.
  • Anonym (???)
    Anonym skrev 2012-05-02 00:01:01 följande:
    TS. Du låter som du tänker svara honom (även om det gått ett dygn) och det gör dig per automatik till en mycket bättre kvinna än många andra där ute. Att du dessutom inte valde att skriva det du tänkt först i ditt första inlägg pga att det inte kändes bra är bara ännu ett tecken på att du är vettig och vet vad som är rätt att göra. Seriöst, jag är imponerad.
    Tack så mycket :) Det värmer att höra!
Svar på tråden Hur dissar man på ett "snällt sätt"?