Jag hade också en obeskrivlig smärta som höll sig kvar länge efter förlossningen - och då födde jag ändå min son två månader för tidigt, så han var ju liten! Men jag både brast och blev klippt (snabb förlossning), varav några stygn senare gick upp. Jag käkade alvedon+voltaren samt lade på lokalbedövande gel flera gånger om dagen. Stod oftast upp och åt, för det funkade bara inte att sitta. Bävade att gå och kissa, det sved nå så förbannat! Höll mig in i det sista, och skrek oftast.Tillslut fick jag tipset att stå och kissa i duschen under en svag, varm vattenståle, vilket gjorde det lite mer uthärdligt. Två veckor ca, sedan började det sakterligen att bli bättre.
Det tar mycket energi att ha så ont, man blir så ledsen och så trött av det...
Tycker du att det ser konstigt ut, misstänker du att stygnen gått upp, så Ska någon kika på dig! Det ger mycket att få veta hur det ser ut av någon kunnig. Jag gick in på BB och fick mig uppkollad, testa det om inte gyn vill göra det. Ring din BVC-sköterska annars.
Jag hoppas att du får mycket hjälp och stöd därhemma, av barnets pappa och/eller av andra familjemedlemmar/vänner. Du ska göra så lite som möjligt nu - bara vila, läka och ta hand om din bebis.