Anonym (undrar) skrev 2012-05-02 08:53:57 följande:
Flytta gör man inte ofta och barnet blir skriven där barnet tillbringar dygnsvilan. Pass behöver man nytt var 5:e år. BUP kan socialen hjälpa dig att få gå till för utredning från 1:a maj.
Jag kan inte se att det behöver vara ett problem alltså.
Jag fick inte börja en logopedutredning med sonen utan hans godkännande, det sköts upp i flera månader. Samma med utvecklingssamtalet då han tydligen hade ringt och uttryckt att han ville vara närvarande, så sonens utvecklingssamtal skjöts upp från november till i mars!!! pga detta. Jag ser inte anledningen till att ha gemensam vårdnad då han inte ens existerar i sin sons liv. Jag har skyldighet att underrätta honom om saker, som jag aldrig lyckas göra eftersom jag inte får tag på honom! Jag kan ringa och smsa och maila till förbannelse utan resultat. Varje gång jag inte berättar om saker som skett så begår jag ett brott, och det är inte så kul det heller. Pass behöver man nytt var 5:E år men varje gång man ska åka utomlands behöver man godkännande dvs fullmakt från den andra vårdnadshavaren enligt polisen.