• Anonym (Undran)

Min flickvän vill inte ha trekant!

Jag och min flickvän har nu varit ett par ett längre tag. Vårt sexliv är bra, där båda är rätt så glada i sex och har oftast sex varje dag. Hon är väldigt glad i sex och möjligen nästan lite mer än mig. De flesta skulle nog anse att vårt sexliv är mer än okej.

Saken är den att jag (killen) tänder otroligt mycket på tanken att blanda in andra i våra sexlekar. Har tänt på detta så länge jag minns och alltid när jag är ensam och onanerar så är det tanken att min tjej och jag har en trekant med en annan man som går runt i mitt huvud. Jag tänder fruktansvärt mycket på detta, och det är just min tjej och en annan man som tänder mig. Tanken att se henne njuta, att se och höra henne njutaa till klimax gör mig helt tokig.

Jag har talat med henne flera gånger om detta. Men problemet är att hon absolut inte kan tänka sig att testa detta. Hon säger att det är en fantasi som tänder på men hon menar att det inte fungerar att förverkliga då de bara skulle gå helt fel. Jag har försökt förklara till henne att jag under flera år har analyserat dessa fantasier och att jag är medveten om det som kan gå fel som svartsjuka osv, men jag har alltid kommit fram till att jag verkligen tänder på detta och verkligen klarar av det. 

Det jag nu undrar är om ni har några tips på hur jag möjligen kan locka in henne på denna linje så att mina fantasier kanske någon gång blir förverkligade?
    Jag vet att hon tänder på tanken, men hur gör jag om jag vill lyckas att få henne att öppna upp sig?            

• Svar på tråden Min flickvän vill inte ha trekant!
  • Anonym

Det är en sak att tända i tanke och att sen verkligen tända när man gör de. Du är säker på att de kommer att bli skitbra medans din tjej verkligen är osäker på att de kommer att göra de. Hon kanske inser att hon INTE kommer att tända IRL. 

• Miss P71

Personligen tycker jag inte att du ska försöka locka in henne i det. Hon har ju sagt vad hon vill. Varför kan du inte acceptera det??? Vad hade du gjort om hon sedan hade velat ha mer o mer av honom istället för dig?? Då hade du inte tyckt det varit roligt! Så håll du din fantasi för dig själv när du runkar.

• Anonym (fantasi)

Som andra redan sagt: du kan omöjligt forcera in henne i det som är DIN fantasi om det faktiskt är så att hon inte vill. Det blir kattskit av alltihop.
    Jag tänder själv på den tanke du beskriver, och min man, vi pratar inte så sällan på det temat i sängen... Men jag VET att det endast är fantasin som är eggande. Jag VET att det inte ens skulle kännas tändande eller bra i stunden om vi förverkligade det hela. Mycket mindre efteråt.
    Dessbättre känner min man likadant, han vet redan i förväg att det skulle kännas pyrt om det var på riktigt.

Men OM det vore så att han höll på att tjata på mig att förverkliga detta så skulle jag spy på både honom och fantasin till sist.
    Så tagga ner lite.

• Anonym

Håller med tidigare inlägg. Många av oss behöver ha ett känslomässigt band med den man har sex med, att det ska klicka på ett eller annat plan. Om det gäller för din flickvän så kanske hon är mer orolig för sina egna känslor än dina om ni gör verklighet av fantasin.

• jonte02

Nä, att "tjata" om en grej som denna riskerar lätt att få motsatt effekt tror jag. Men att dela med sig av sina fantasier och önska/föreslå vad man själv skulle vilja eller kan tänka sig är en annan femma. Till viss del tror jag man kan/och utvecklas i den typen av kommunikation.

Även om man älskar varandra och älskar sex så kan intresset och "graden av mognad" rent sexuellt vara vitt skilda och är nog allt som oftast så. Det ena kanske leder till det andra längre fram i er relation. Om inte så finns det ju mycket annat trevligt man kan hitta på .

• Johan70

Tänk på, att om du väl skulle lyckas övertala henne till detta så är det kanske du själv som ångrar dig när det väl händer. Verkligheten blir sällan som fantasin har tänkt sig. Det kan faktiskt visa sig att du blir rejält svartsjuk, även om du inte tror det på förhand. Eller tänk om hon tycker att den andre är bättre i sängen än vad du är?

• P30

Det var väldigt vad det blev mycket nej här...

Om ni båda tänder på det är ju det bra. Att tjata brukar sällan få någon annan effekt än att cementera hennes övertygelse om att hon inte vill. Ge henne tid, så märker du om hon ändrar sig eller om hon helt enkelt aldrig kommer att ha det som något annat än en fantasi.

Det är klart att det kan gå snett när man plockar in en till, framför allt om båda inte är med på det. Använd istället fantasin för att förgylla ert bra sexliv. Ni kanske kan gå på parklubb och titta på när andra har sex, eller göra någon liknande variant som inte gör att hon behöver känna sig så utsatt? 

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (Undran)

Tjata har jag inte riktigt gjort eller tänkt att göra. Har mera talat om det under andra former än tjat. Att hon skulle tycka den andra var bättre än mig är inget jag är orolig över, det är just det som är grejen att hon ska ha det bra och sen skulle ju hon inte säga det även om det skulle vara så ändå, skulle vi ha en trekant med en annan kvinna så skulle jag nog knappst tycka den andra var bättre och skulle det mot all förmodan var så, så skulle jag ju inte tala om det till min flickvän. Men men själva grejen är ju att hon ska ha det skönt så det skulle ju bara vara ett plus om den andra killen var bra.

Det som är lite jobbigt är väl kanske det att jag är en sådan person som litar på mina lustar, har provat på det mesta och har aldrig haft några dåliga erfarenheter inom sex.  Jag tror nog att jag har lite svårt att leva inom den sedvanliga normen för en tvåsamhets relation. Skulle aldrig vara otrogen eller bedra. Men vill helst ha lite roligt och leva ut mina fantasier med min älskade. Saken är den att hon är ganska sedvanlig och normativ inom sex. Älskar henne och skulle aldrig få för mig att tjata till mig något. Men kan tycka det är lite jobbigt när hon hela tiden tar för givet att det hon tänder på är "naturligt och sunt"  medan det jag tänder på så som trekant är mera onaturligt och osunt. Kanske ska tillägga att jag är en bi kille och blir inte svartsjuk på samma sätt som visa andra. Eftersom jag mycket väl förstår om hon tänder på någon annan kille, eftersom jag mycket väl förstår om hon skulle bli tokigt tänd på en annan kille och eftersom jag mycket väl förstår om hon skulle ha det skönt med en annan kille så blir jag inte svartsjuk.

Förstår om det kan vara svårt att förstå, hon har väldigt svårt att förstå och tar alltid för givet att jag blir svartsjuk på allt vilket är lite jobbigt eftersom jag aldrig någonsin har blivit det minsta svartsjuk på det hon tar för givet.Problemet handlar nog om att hon och jag är väldigt olika. Hon säger att hon är enormt nöjd med vårt sexliv och kan ha det såhär livet ut. Jag är nöjd men har svårt att tänka mig att leva med fantasier som jag aldrig får leva ut alls i ressten av mitt liv. Innan henne så har jag levt ett rätt så öppet och gott sexliv inom bastuklubbs miljön och inom swingerslivet, och har haft trekant och gruppsex många gånger innan. 

Såklart jag förstår att alla är olika, jag förstår att man aldrig ska tjata eller lura in någon i något och det kan jag lova att man icke kan göra med min käraste. Men jag hade önskat att hon kanske någonsin på något sätt någon gång försökte sig på att öppna upp och bara leva ut lite mera.

Men men livet i relationer är väl såhär:) 

• Ermenegildo

Presentera henne för någon riktig hunk som är charmigare och mer framgångsrik än du. Snart kanske hon BARA pippar med honom Glad

• Anonym (Undran)

Ja jag kanske får leta upp någon snygg hunk:)

• wenger

Har ni det bra i övrigt så lägg ned, du kommer bara förstöra ett bra förhållande isåfall.

• Anonym

Nej, vill hon inte så vill hon inte. Låt henne vara och fortsätt fantisera.

• Matte72

Jag känner igen mig mycket i det du skriver TS och förstår mycket väl dina tankar och den spirande frustrationen du känner. Det är inte roligt att begränsa sina fantasier och sin lust. Precis som många skriver så är det nog lönlöst att försöka tjata eller provocera fram en situation där fantasierna kan förverkligas. 

Jag har en liknande bakgrund som du har och när jag och min sambo träffades så befann vi oss i ungefär samma situation som ni befinner er i. Jag ville utforska, blanda in fler personer medan min sambo var ganska nöjd som det var och hade inget större intresse att ta in en kille till eller så. Men eftersom hon förstod att det var något som tände mig mycket tog vi små steg genom att besöka parklubb, skapa en profil på BC, chatta med andra med mera. Vi har ännu inte kommit till en punkt där vi fysiskt blandat in någon annan person men de små steg vi tagit har lett fram till att hon numera luckrat upp sin syn och räds inte tanken om vi skulle springa på rätt person, utan tvärtom ser fram emot det.

Det är förstås inte så att jag övertalat henne, men under resan har hon börjat se på det på ett helt annat sätt. Det handlar ju mycket om det egna självförtroende också - det blir ju en viss press på en person som hamnar i mitten så att säga ;)

Men lycka till och ta det lugnt så kanske din flickvän ändrar sig med tiden :)

• whybother
    Anonym (Undran) skrev 2012-05-02 16:38:03 följande:
    Tjata har jag inte riktigt gjort eller tänkt att göra. Har mera talat om det under andra former än tjat. Att hon skulle tycka den andra var bättre än mig är inget jag är orolig över, det är just det som är grejen att hon ska ha det bra och sen skulle ju hon inte säga det även om det skulle vara så ändå, skulle vi ha en trekant med en annan kvinna så skulle jag nog knappst tycka den andra var bättre och skulle det mot all förmodan var så, så skulle jag ju inte tala om det till min flickvän. Men men själva grejen är ju att hon ska ha det skönt så det skulle ju bara vara ett plus om den andra killen var bra.

Det som är lite jobbigt är väl kanske det att jag är en sådan person som litar på mina lustar, har provat på det mesta och har aldrig haft några dåliga erfarenheter inom sex.  Jag tror nog att jag har lite svårt att leva inom den sedvanliga normen för en tvåsamhets relation. Skulle aldrig vara otrogen eller bedra. Men vill helst ha lite roligt och leva ut mina fantasier med min älskade. Saken är den att hon är ganska sedvanlig och normativ inom sex. Älskar henne och skulle aldrig få för mig att tjata till mig något. Men kan tycka det är lite jobbigt när hon hela tiden tar för givet att det hon tänder på är "naturligt och sunt"  medan det jag tänder på så som trekant är mera onaturligt och osunt. Kanske ska tillägga att jag är en bi kille och blir inte svartsjuk på samma sätt som visa andra. Eftersom jag mycket väl förstår om hon tänder på någon annan kille, eftersom jag mycket väl förstår om hon skulle bli tokigt tänd på en annan kille och eftersom jag mycket väl förstår om hon skulle ha det skönt med en annan kille så blir jag inte svartsjuk.

Förstår om det kan vara svårt att förstå, hon har väldigt svårt att förstå och tar alltid för givet att jag blir svartsjuk på allt vilket är lite jobbigt eftersom jag aldrig någonsin har blivit det minsta svartsjuk på det hon tar för givet.Problemet handlar nog om att hon och jag är väldigt olika. Hon säger att hon är enormt nöjd med vårt sexliv och kan ha det såhär livet ut. Jag är nöjd men har svårt att tänka mig att leva med fantasier som jag aldrig får leva ut alls i ressten av mitt liv. Innan henne så har jag levt ett rätt så öppet och gott sexliv inom bastuklupbbs miljön och inom swingerslivet, och har haft trekant och gruppsex många gånger innan. 

Såklart jag förstår att alla är olika, jag förstår att man aldrig ska tjata eller lura in någon i något och det kan jag lova att man icke kan göra med min käraste. Men jag hade önskat att hon kanske någonsin på något sätt någon gång försökte sig på att öppna upp och bara leva ut lite mera.

Men men livet i relationer är väl såhär:) 

Jag förstår definitivt att det känns jobbigt att dina önskemål känns osunda medans hennes är facit för vad som är rätt. Jag förstår dig också i frågan om att du vill ha en viss typ av sexliv, som nu inte verkar finnas inom relationen. Jag tror att ni måste hitta en kompromiss där, jag vet av erfarenhet att det annars kan bli ett väldigt stort problem.. är hon öppen för någon form av diskussion i frågan? Eller kan du tänka dig att förtränga din lust under resten av livet?
  • Anonym (samma här)

jag är tjej och har det just nu nära på exakt likadant

jag provade ändå på ganska mycket men bara ibland innan jag och killen träffades

vi hade gruppsex ,trekanter ,  o sv

men det räckte inte, för honom som hade levt ut ännu mera än vad jag gjort räckte det inte

och jag orkade inte.Nya par , nya ansikten sex anonymt med dom man inte känner

skulle bli följden

Jag ville utveckla relationen, grupp skulle för mej som är bi, vara o k ibland men samtidigt

utveckla   relationen tillsammans i en sorts tvåsamhet .Men det ser ut som vi separerar

istället blev det inte den relation han eller jag hoppades på 

Samtidigt är jag rädd för HIV ,hur ofta och med hur många.Jag ville ha känslor ett socialt liv

trevligt tillsammans som vi ofta hade ,men det räckte inte.

Jag behöver känna dom jag träffar och ha det här känslomässiga innan

Han kan inte tänka sig att inte få träffa andra minst en gång per månad .Då helt okända

dessutom.Medan jag känner mig vilsen ,nya ansikten anonymt sex...går inte 

Vi tycker mycket om varandra men livsstilen går inte förena 

Svar på tråden Min flickvän vill inte ha trekant!