Anonym (Undran) skrev 2012-05-02 16:38:03 följande:
Tjata har jag inte riktigt gjort eller tänkt att göra. Har mera talat om det under andra former än tjat. Att hon skulle tycka den andra var bättre än mig är inget jag är orolig över, det är just det som är grejen att hon ska ha det bra och sen skulle ju hon inte säga det även om det skulle vara så ändå, skulle vi ha en trekant med en annan kvinna så skulle jag nog knappst tycka den andra var bättre och skulle det mot all förmodan var så, så skulle jag ju inte tala om det till min flickvän. Men men själva grejen är ju att hon ska ha det skönt så det skulle ju bara vara ett plus om den andra killen var bra.
Det som är lite jobbigt är väl kanske det att jag är en sådan person som litar på mina lustar, har provat på det mesta och har aldrig haft några dåliga erfarenheter inom sex. Jag tror nog att jag har lite svårt att leva inom den sedvanliga normen för en tvåsamhets relation. Skulle aldrig vara otrogen eller bedra. Men vill helst ha lite roligt och leva ut mina fantasier med min älskade. Saken är den att hon är ganska sedvanlig och normativ inom sex. Älskar henne och skulle aldrig få för mig att tjata till mig något. Men kan tycka det är lite jobbigt när hon hela tiden tar för givet att det hon tänder på är "naturligt och sunt" medan det jag tänder på så som trekant är mera onaturligt och osunt. Kanske ska tillägga att jag är en bi kille och blir inte svartsjuk på samma sätt som visa andra. Eftersom jag mycket väl förstår om hon tänder på någon annan kille, eftersom jag mycket väl förstår om hon skulle bli tokigt tänd på en annan kille och eftersom jag mycket väl förstår om hon skulle ha det skönt med en annan kille så blir jag inte svartsjuk.
Förstår om det kan vara svårt att förstå, hon har väldigt svårt att förstå och tar alltid för givet att jag blir svartsjuk på allt vilket är lite jobbigt eftersom jag aldrig någonsin har blivit det minsta svartsjuk på det hon tar för givet.Problemet handlar nog om att hon och jag är väldigt olika. Hon säger att hon är enormt nöjd med vårt sexliv och kan ha det såhär livet ut. Jag är nöjd men har svårt att tänka mig att leva med fantasier som jag aldrig får leva ut alls i ressten av mitt liv. Innan henne så har jag levt ett rätt så öppet och gott sexliv inom bastuklupbbs miljön och inom swingerslivet, och har haft trekant och gruppsex många gånger innan.
Såklart jag förstår att alla är olika, jag förstår att man aldrig ska tjata eller lura in någon i något och det kan jag lova att man icke kan göra med min käraste. Men jag hade önskat att hon kanske någonsin på något sätt någon gång försökte sig på att öppna upp och bara leva ut lite mera.
Men men livet i relationer är väl såhär:)
Jag förstår definitivt att det känns jobbigt att dina önskemål känns osunda medans hennes är facit för vad som är rätt. Jag förstår dig också i frågan om att du vill ha en viss typ av sexliv, som nu inte verkar finnas inom relationen. Jag tror att ni måste hitta en kompromiss där, jag vet av erfarenhet att det annars kan bli ett väldigt stort problem.. är hon öppen för någon form av diskussion i frågan? Eller kan du tänka dig att förtränga din lust under resten av livet?