• nalg

Kan man få sommarvikariat fastän man är gravid i v17?

Som rubriken säger, jag är sjuksköterska och har sökt ngr sommarvikariat. Finns det chans att få jobb fastän jag är nästan halvvägs i graviditeten? Tänkte att jag erbjuder mig att jobba 6-8veckor nu i sommar (med start maj alltså)... Det är ju brist på folk inom vården tänkte jag men nu börjar jag bli osäker på om man ska säga att man är gravid eller bara köra på? Har en komplikationsfri graviditet och ingen mage ännu.
    Tacksam för råd, erfarenheter och tips :) 

• Svar på tråden Kan man få sommarvikariat fastän man är gravid i v17?
  • Eleonor01

Bara kör på! Du behöver inte berätta det. Klara du att jobba så kör på. Goa pengar om inget annat :)

• Lilla fjunet

Jag tycker att du ska säga att du är gravid (behöver ju inte skriva det i ansökningsbrevet). Jag tror bara dom blir glada för folk som vill jobba.
    Jag jobbade med en tjej som undersköterska på en väldigt stressig avdelning och hon  sommarjobbade fram till v 32.

• Larvig

Klart du kan få jobb. Sök både sommarvik och fasta tjänster!
    Jag fick vik när jag var mer än halvvägs, såg ut att vara mycket mer långt gången än vad jag var. Var på äldreboende där det inte va några tunga lyft eller liknande.
    Fortsatte att söka jobb, var på intervju i v. 35-36 någongång, och blev erbjuden det jobbet strax efter barnet var fött. Fick tom välja vilken av de utsatta tjänsterna jag ville ha. 

• nalg

Tack det var inspirerande Glad Nu är jag pepp igen!

• sasso78

Är du bara i v.17 så är det klart du kan jobba i sommar. Tycker inte ens du behöver berätta det om du inte vill.

• Awantazia

jag är gravid i v 23 från imorgon och jag har precis fått en sommarvik inom vården som sträcker sig tills 31 aug och jag är beräknad mellan 31 aug till 5 sep så jag tror absolut att du kan få ett jobb =)

• nalg
    Awantazia skrev 2012-05-02 16:37:27 följande: