• Anonym

Går det att leva i ett hetero-förhållande om man är gay?

Hejsan!

Ja det går att leva i en relation där man inte tänder på sin partner. Det är ju väldigt många heteropersoner som av olika anledningar har slutat tända på sin partner men ändå fortsätter med relationen av olika anledningar. Sen finns det många gaymänniskor som lever i en heterorelation och trivs.
    Men de som lever så är och lyckliga är också de personer som av någon anledning vill leva så, om man inte vill, om man lever i en relation bara för man inte vågar att komma ut osv så kan det ju vara lite svårt.

Om du inte har talat med din partner så kan det ju också vara direkt taskigt. Om du talar med din partner så kan ni faktiskt komma fram till något ihop. Om ni inte talar om det så blir det lite taskigt tycker jag, även om jag mycket väl förstår att det kan vara svårt att tala om det. Men om du inte har talat om detta med honom av den anledningen att du tror att han ska vara homofobisk osv så gör du dig själv en otjänst anser jag. Du måste i vilket fall leva med någon som respekterar den du själv anser dig att vara.    

• Anonym

Ungefär så har jag det nu också. Bor tillsammans med pojkvän och vår son. Men jag tänder inte på han längre och har nog inga känslor heller. Låtsas också att det är någon annan när vi har sex. Har planer på att avsluta det hela men först vill jag fixa upp lägenhet och den ekonomiska biten.

• Anonym
    Anonym (Kluven) skrev 2012-07-08 13:41:06 följande:
    Jag tycker det är jättesvårt att veta om mina äktenskapliga problem enbart beror på att vi befinner oss i de tuffa småbarnsåren eller om det faktiskt är så att jag är lesbisk.

Det är svårt att lämna det trygga och invanda livet.

Ja visst är det. Tog steget igår och gjorde slut. Han tror inte på mig och inte heller min mamma som vart här idag. Dom tjatade och "skällde" på mig och jag bröt ihop totalt. Mår inget vidare psykisk så blir akutpsyk ikväll för min del..
  • Anonym
    Flisan79 skrev 2012-07-28 19:57:37 följande:
    Håller med Netza!

Du låter väldigt ego måste jag säga. Hur du vill göra och leva är ju upp till dig såklart men din man ska ha samma val. Om min man var gay och levde med mig vetandes detta utan att tala om det hade jag blivit så jävla förbannad. Inte för att han var gay (är ju inget man rår på) men för att han "slösat" på min tid och chans att träffa någon som helhjärtat älskade mig och tände på mig.
    Men hallå. TS är ju i en process där resultatet mycket väl kan bli det du tycker vore det bästa. Det gäller ju TS liv och besluten kommer att vara stora hur de än blir. TS gör rätt i att ventilera de jobbiga tankarna på ett anonymt forum för att förhoppningsvis till slut komma fram till ett sätt att hantera det hela som blir bra för både henne själv och hennes familj. Lycka till TS! Allt är inte svartvitt (inte för alla i alla fall...)
Svar på tråden Går det att leva i ett hetero-förhållande om man är gay?