• Anonym

Min kille pratar bara känslor när han är full...

På valborg var vi på middag med ett gäng vänner. Det dracks en hel del och min käre särbo blev ganska full. Varpå han som vanligt skulle bedyra mig sin kärlek. Han pratade om hur mycket jag betydde för honom och sa saker som han aldrig säger annars. När han är nykter talar han mest bara om att han älskar mig och att han inte vill vara utan mig. Nu var det så mycket mer som kom ur munnen på honom. Att han aldrig träffat någon som mig osv. Såklart kändes det ju trevligt att höra det..men å andra sidan känns det inte kul att man måste vara onykter för att tala om hur man verkligen känner.
    Någon som vart med om detta? Och som vet hur man ska prata om det på ett bra sätt?? Så att han kanske vågar öppna sig även när han är nykter?

• Svar på tråden Min kille pratar bara känslor när han är full...
  • Anonym (suck...)

Som min sambo då som alltid friar varje gång han är full....han får gärna göra det nån gång nykter så att man kan svara ja utan att riskera att han glömt det dagen efter, ha ha!

Nä, men skämt åsido, det handlar väl om fyllejidder, man släper ut sånt man inte vågar diskutera annars :) 

• Anonym

Jo jag antar ju det jag med..men känns som sagt mindre kul att det kommer då och inte annars också. Man behöver ju höra det oftare än ett par gånger per år..;)

• Tow2Mater

Servera alkohol oftare då om du behöver höra det oftare än ett par gånger per år.

• Anonym

Vilket bra tips. Idiotiskt är väl det? Man måste väl kunna prata utan att vara onykter?

• Anonym

Nej det är inget fel med att vara olika. Men ibland kräver relationer att man kan prata med varandra, även i nyktert tillstånd. Ville mest ha tips på hur man gör så det kanske känns lättare för honom.

• Takex

Har du provat att börja prata känslor när ni till exempel ligger i sängen och inte sitter mitt emot varandra?

• Anonym

Har nog inte tänkt på det..vi snackar ju en del när vi har lagt oss och så. Men det blir mest vardagliga saker

• Takex

Kan vara värt att testa, jag har läst lite teorier om att män har svårare för att öppna upp när dom har personen rakt framför sig, dom har mer av en försvar instinkt medan vi kvinnor vill se mannen framför oss, se hans uttryck och kroppsspråk. Så det kan krocka. Men om mannen inte har oss stirrandes rakt på så kan det gå lättare. Givetvis bara en teori men värt att testa :)

• Anonym

Tja det kan ju vara värt att testa ialla fall :)

Svar på tråden Min kille pratar bara känslor när han är full...