• Inelg

Ja eller Nej till Albyl Minor???

Nyfiken! Vad skulle den hjälpa för!? Jag har MF bakom mig och kan tänka mig prova nåt nytt

• Inelg
    missnikita skrev 2012-05-23 21:13:04 följande:
    Hej!
    Eftersom missfall kan bero på små mikroblodproppar (har jag hört) så kan det vara bra att äta blodförtunnande. Efter tre missfall brukar läkare skriva ut trombyl till detta. Albyl Minor har samma effekt (1/4 dels tablett)

Har också hört att det blodförtunnande har bra effekt när ägget ska fästa sig i livmodern.

Jag testade positivt i helgen så får se om det funkar denna gången. Jag har varit noga att äta folsyra, B-12 vitamin och 1/4 dels tablett Albyl minor. Håller både tummar och tår inför denna graviditet!!

Grattis.. Så du tror det kan bero på Albylen?
  • Inelg

Men kan blodet inte bli så tunt att man får MF av det?

• Inelg

Wow ! Grattis!! Underbart att höra
    Missninita!!!!
    Här igen för att kolla hur det gått.

Jag blev gravid igen nån vecka efter det där men Jag använde aldrig albyl. Glömde bort det i all rus. Fick MA i juli v10 igen. ;( sedan ytterligare 2st tidiga v5. Inget albyl då heller. Går nu MF utredning och har blivit gravid igen efter 9 månader. Har börjat med Trombyl 75 mg nu som jag självmedicinerar med (lånar från jobbet) men min gyn säger att jag ska få det på recept efter onsdag då jag ska få göra ett tidigt VUL.
    Så vi får se. Önska mig lycka till :)

• Inelg

Min gyn ändrade sig och ville inte medicinera mig så efter 1 v med albyl så slutade jag. Sen kom MA v 10 igen. Vet varken ut eller in. Blev skrapad för 2v sedan.

Svar på tråden Ja eller Nej till Albyl Minor???