Fick skäll av min sambo idag (vaccination 1årig tjej)
Hejsan
Idag var de dags för 1årskontroll av lilljäntan och samtidigt vaccination
Allt var bra och när vi var på väg hem från BVC kom vi in på vad som händer vid nästa besök och då var de ju vaccination igen...
Då säger min sambo att han tycker det är lite väl mycket vaccinationer en sådan litet barn skall få, varpå jag sa att ja men det är ju för att skydda henne mot sjukdomarna..
Min sambo blev då sur att det är en massa kemikalier i vaccinerna och att han inte vill att hans dotter skall få en massa kemikalier i sig
då blev jag sur och sa vill du hellre riskera att vår dotter ev blev svårt sjuk och avlider?
han svarade inte på frågan utan mumlade om att han känner minsann folk som inte valt vaccinera sina barn och dem är fullt friska bla, bla...
Vi har varit arga på varann hela dagen och jag har försökt förklara för han att det är större risk att vår dotter bfår någon av sjukdomarna än blir sjuk av vaccinerna..
Men det ville han inte lyssna på, utan han var så arg att han stack hemifrån till jobb redan vid 17 (han börjar kl 23)
Just nu känner jag mig som världens sämsta människa och mår sjukt dåligt..
Jag vaccinerar vår dotter för jag vill hon inte skall bli smittade av dessa sjukdomar..
Vi hade denna disskution när jag var gravid och jag sa samma som jag sa idag.. O då sa han inget om att Nää vår dotter skall absolut inte vaccineras...
Han sa bara OK, sen vart det inget mer med det och han visste om att hon skulle vaccineras på 3 & 5 månaderskontrollerna och han sa inte ett pip då...
Suck vet inte vad jag vill, bara skriva av mig antar jag...
Hälsningar en dålig mamma/sambo