Inlägg från: Dandountiii |Visa alla inlägg
  • Dandountiii

2,5-åring arg när hon ska hem från kompis, vad göra?

hon kanske känner sig ensam och vill ha någon att leka med.. 

försök med att vara lite gosiga eller hur man säger det.. (ex om du gör det här så får du något som du förtjänar för du har varit duktig eller något liknande..) tills hon vänjer sig..

försök o låta han leka hos er istället för hon drar ditt kolla om det är likadant..
     försök fråga henne om det finns något specielt där som gör henne trygg och vill inte komma hem 

• Dandountiii

eftersom jag själv har nyfödd dotter på 19 dagar vet jag inte lika mycket om barn som du kanske men jag har min systrars barn de var likadan  och en av mina systrar testade med att göra upp en god och ond lista som barnet fick kolla igenom varje dag det som var bra fick hon/han en stjärna för när de har samlat en vis del så fick de något present eller det de önskade sig på köpet som man säger och det funkade lite i taget och det började gå bra. 

de brukade till o med tävla om det goda de gör barnen mellan sig då ....

det e kanske mer som du säger att hon älskar showen där men ett barn måste lära sig det kan ta tid för visa och andra kan de lära sig snabbt och det beror på vad man lägger fram för regler  

Svar på tråden 2,5-åring arg när hon ska hem från kompis, vad göra?