Tips inför Astrid Lindgrens värld?!
Hej!
Ska till alv med en 2 åring och en 4 åring.
Vad behöver man ha med? Vad ska man lägga mycket tid på när man är där?
Annat?
Tack!
Hej!
Ska till alv med en 2 åring och en 4 åring.
Vad behöver man ha med? Vad ska man lägga mycket tid på när man är där?
Annat?
Tack!
Bra tråd med tips. Vi ska snart åka dit. Vi har oxå hyrt stuga med dusch och toa och tänkte ta med resesäng till 1,5-åringen. Får man rum med en sån?
Ja men det är jäkligt trångt. På websidan ser stugorna rymligare ut än i verkligheten. Nästa gång kommer vi bo ngn annan stans.
Vi ska till ALV den 9 juni så det passar ju bra med lite tips :) Vårt första besök !
Stuga har vi dock hyrt för natten precis utanför Vimmerby då vi ska besöka Lönneberga samt Bullerbyn dagen efter alv.
vi var där för två år sen mina söner var 3 och 10år, kan tycka att lillen var lite för liten och den stora förstor, men kul hade vi iaf.
vi var där v.28, mycket folk, det är folkrace festival den veckan så många mammor och barn var där, vi bodde på Pippi hotellet som låg 3km därifrån, super bra, det var som ett vandrarhem, alla rum var inredat med Pippi.
sjön där var jättefin, skönt att bada av sig :) dom ställde även ut vattenspridare i parken, om det var för gräset lr barnen ...alla barnen sprang å svalkade av sig, mycket vätska,solkräm och bra skor!!!!
Tack för tips! Är det två våningssängar och en enkelsäng i stugorna från början? Finns det mikro i stugorna?
Spisplatta då så man kan värma vatten?
Åker imorgon fm. Ska bli superkul!
Ser nu när jag kollar bokningen att det är en 5-bäddsstuga vi har bokat!
Ah, nu när jag läser på ser jag att vi både har kaffebryggare och mikro i vår stuga:)
Vi hade allt i stugan! Toppenbra. Vi tyckte det var värt de där extra för att få egen toa och dusch och mikro och spis.
Parken var toppen och vi åt jättebra inne i parken hela tiden och barnen var överförtjusta. Vi kommer helt klart åka tillbaka.
Enda missen var kvällsmaten. Vi hade ingen lust att gå på restuarang med två trötta och hungriga barn så vi ville köpa något färdigt på ICA men deras chark och grill var stängd och allt som fanns var mikromat och inte nån fin grillad kyckling med potatissallad som vi tänkt oss. Så de blev halvkass pizza istället!
Det där ska vi planera annorlunda nästa gång! :)
Kling och Klangs allsång var toppen!