Anonym skrev 2012-05-03 10:09:30 följande:
De flesta som badar nakna finner sexuell njutning av att dels visa upp sig och dels av att titta på andra. Sen tycker många att det är en skön frihetskänsla också. Men just det faktum att folk väljer att klumpa ihop sig på nakenstränder tyder på att det har med kåthet att göra också. Annars kan man ju välja ensliga stränder som det finns extremt gott om i vårt land.
Ren och skär skitsnack om du frågar mig. Är ganska övertygad om att de flesta som badar nakna inte finner det mer sexuellt njutbart än att bada på vanlig strand eller gå på en fest. Visst finns det folk som gillar att visa upp sig det gör det men majoriteten på nakenbaden är de som gillar frihetskänslan.
Faktum är att alla inte känner till alla dessa ensliga stränder även fast de finns. Så av omtanke för sig själva och andra är det ju då väldigt praktiskt med platser där det faktiskt går att bada naken utan att folk får moralpanik samt att man i regel slipper bli dömd och utstirrad.
För att svara på TS.
Jag går dit för jag trivs naken. Tycker det är mycket skönare sola och bada på det viset. Sen slipper man ju ränder också.
Jag solar, badar, läser böcker och är lite social om man träffar någon man känner eller så.
Folk ligger ju inte och kollar rakt upp i himlen eller ner i marken hela tiden. Klart man kollar på folk som man brukar göra i vanliga fall också men de flesta stirrar inte. Dock finns det ju vissa personer som kollar lite för mycket mellan varven tyvärr.
Tips har jag inga då jag bara varit på ett nakenbad men tycker det är bra iaf för mig. Men beroende på vad du är ute efter kanske du ska kolla upp olika stränder. Mellbystrand ska väl tydligen vara bra om man är ute efter mer sexuell natur även om det givetvis är rumsrent även där. Är tydligen lång och stor strand så alla får plats utan att störa någon.
Är kille, varit där med ett ex får se om nuvarande partnern vill åka med nu när det börjar bli varmare väder.
Medelåldern där jag är ligger på ca 50-55 år skulle jag tro. Mest äldre par och ensamma män/gubbar. Men de flesta finns ju där även om de är i mindre ormsträckning. Ensamma tjejer, killar i alla åldrar. Par i alla åldrar.
Hur det känns? Det är skönt med varm sol mot kroppen och man torkar fort utan våta badkläder som klibbar fast. Avslappnad stämning.