• Bakar

Hjälp, aftonklänning till tjockis

Nu har bröllops inbjudan ramlat in med texten evening gown och jag som är kort och tjock som en heffaklump äger inget sånt och skulle behöva ha råd och tips på vart man kan  hitta fina aftonklänningar som inte kostar en förmögenhet någon som har några bra tips.. synd att behöva tacka nej för man inte äger nått att ha på sig =/

• Svar på tråden Hjälp, aftonklänning till tjockis
  • La Lola

Halens...Bonprix...

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • enmamma

Ta med dig en rolig och snäll kompis och prova olika klänningar.
    Det finns även för de som upplever sig korta och tjocka.

Låt bara bli de ljusa tyllklänningarna med puffärmar.

• CookieKaka

Hur mycket hade du tänkt dig i pris och vad pratar vi om för storlek?
    Blocket säljer ju mycket "udda" storlekar 

• La Lola

Vilken storlek ska vi leta efter?

• Nyfiken gul

ta en kompis med dig och så går ni in i någon av alla dom där små-boutiquerna och provar klänningar. (fannys, Pagelle och allt vad dom kan heta)

dom har oftast bättre koll på vad du kan ha på dig

Skippa helt dom större kedjorna! (HM osv)

Tycker du det är för dyrt i en sån liten butik så får du i alla fall veta hur du ska klä dig och då kan du köpa klänningen på annat håll istället.         

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Bakar

44 eller 46 typ kan jag tänka mig tyvärr.. =/ 
    det finns så mycket fint men det ska passa oxå utan att man ska se ut som hej kom och hjälp mig typ :P
    men det ska väl synas att man e från landet när man kommer till gbg :P
    kan även tillägga att detta är ett iranskt bröllop så man vet ju att alla andras kläder kommer vara lite over the top!!
    Kan väl tänka mig runt en 1000 lapp med tanke på att  tågresa + hotell lär gå på runt 2-4000 så det blir ju inget billigt kalas hur eller hur

• La Lola
    Bakar skrev 2012-05-02 22:15:36 följande:
    44 eller 46 typ kan jag tänka mig tyvärr.. =/ 
    det finns så mycket fint men det ska passa oxå utan att man ska se ut som hej kom och hjälp mig typ :P
    men det ska väl synas att man e från landet när man kommer till gbg :P
    kan även tillägga att detta är ett iranskt bröllop så man vet ju att alla andras kläder kommer vara lite over the top!!
    Kan väl tänka mig runt en 1000 lapp med tanke på att  tågresa + hotell lär gå på runt 2-4000 så det blir ju inget billigt kalas hur eller hur
    Vad kostar det att hyra en klänning då?
Svar på tråden Hjälp, aftonklänning till tjockis