Inlägg från: Mina E |Visa alla inlägg
  • Mina E

    40+ (Första barnet) Stockholm? Nu träffas vi!

    Hej Uni!
    Vi stod utanför Rum för barn, plan 4, till ca 14:15. Sedan tog vi hissen ner till Plattan för att logga in på en av lånedatorerna där och skriva ett meddelande till Dig. Tråkigt att vi inte hittade varandra! Rynkar på näsan Ser fram emot att träffa Dig nästa gång!!! / Mina och Marie11

  • Mina E

    Hej Uni!
    Det känns jättetråkigt att Du och Din dotter åkte ända in till sta'n från Södertälje utan att vi fick träffas! På något sätt lyckades vi inte hitta varandra fastän vi alla var på samma plats...Kanske berodde det på att det var ovanligt mycket folk som stod utanför Rum för barn idag, eftersom det var fullt därinne och man var tvungen att ta en nummerlapp och stå och vänta (länge) på sin tur för att få gå in.
    Varken mari11 eller jag hade heller tillgång till en iphone, så vi var tvungna att använda en lånedator för att kunna kommunicera med Dig.
    Jag kommer att vara i närheten av Södertälje fredag eller lördag denna vecka samt ytterligare en dag nästa vecka, så om Du har tid och lust så träffas jag gärna över en fika - så att vi får träffas. Jag kommer att ha tillgång till en bil. (Jag känner inte till Södertälje så väl, så Du får gärna föreslå träffpunkt.) / Mina E    

  • Mina E

    Hej!
    Idag lyckades vi pricka in en fika i solen mellan två åskväder och dessutom komma in i Rum för barn på Kulturhuset medan det regnade. Glad 

    Uni: I slutet av nästa vecka, troligen fredag, är jag nära Södertälje. Fungerar det för Dig?

    Hoppas ni alla i tråden får en riktigt skön helg! / Mina E
          

  • Mina E

    Hej alla i tråden!
    Hoppas ni har en fortsatt skön sommar! Ser fram emot att få träffa (nästan) alla om en månad. Och om någon känner för en träff dessförinnan, så är det bara att skriva i tråden. Jag/vi är hemma till och från under slutet av juli och början av augusti.

    Uni: Ha det så trevligt när svärmor är på besök!

    Mina E   

  • Mina E
    mimosi10 skrev 2012-07-19 21:32:49 följande:
    Hej!
    Kul att vi är så många i tråden! Tyvärr måste jag erkänna att jag faktiskt är tvåbarnsmamma. Förutom sonen på 4 månader har jag också en dotter på 2 år. Jag kanske inte får vara med då?
    När jag såg den här tråden tyckte jag det var kul med så många mammor 40+ att jag inte rikltigt kollade vad som gällde...   
     

    Självklart får Du vara med (ändå)!

    Trevlig helg till alla i tråden!

    / Mina E      

  • Mina E

    Lugnt i tråden i sommarvärmen...Solig Vill ändå passa på att önska alla en trevlig helg!

    Snart är augusti här...Glad

    / Mina E    

     

  • Mina E
    Hej alla i tråden!

    Marie 1: Självklart vore det allra trevligast om även du kunde vara med på den första gemensamma träffen!

    Vad tycker ni andra i tråden?
    Alternativ 1: Ska vi flytta fram datumet för den första gemensamma träffen till måndagen den 20 augusti?
    Alternativ 2: Ska vi träffas den 15 augusti, som planerat, men redan nu boka in ytterligare en träff en eller ett par veckor senare?

    Jag har kvar den 15 augusti i min kalender och reserverar även den 20 augusti tills alla svarat.

    Och...idag är augusti här! Flört

    /Mina E        

         
  • Mina E

    Hej alla i tråden!
    Det känns roligt att nästan alla läst och svarat trots semestertider! Med utgångspunkt i svaren/önskemålen föreslår jag att vi träffas både den 15 augusti och den 20 augusti.
    Flertalet av oss har nog ganska rörliga barn vid det här laget, så det skulle underlätta om vi träffades på ett ställe där barnen kan röra sig mer fritt än på ett vanligt kafe. Är det fint väder, så föreslår jag picknick i någon park. Är det dåligt väder, så kan kanske barnavdelningen på något bibliotek fungera? Jag har fortfarande inte varit på Cafe Glada Barn på Södermalm men har hört att det ska vara barnvänligt, så det kanske också kan vara ett alternativ vid dåligt väder. Kom gärna med andra förslag på träffpunkter!
    Här hemma är det mat!!! Glad ganska prick klockan tolv, så för oss skulle det fungera bäst att träffas före eller efter lunch, säg 10:30 eller 13:30. Hur är det för er andra?

    Marie 1: Ha en trevlig semester! Ser fram emot att Du ansluter till träffen den 20 augusti.

    Uni: Hoppas att Du kan ansluta till den ena eller båda träffarna, även om Du inte svarat och kunnat vara med och påverka!

    Ha en fortsatt bra augustivecka! För oss kommer den bland annat att fyllas med terminens första barnvagnsvisning av Moderna Museet och dop (av vänners barn).

    / Mina E 

       
       

                

  • Mina E
    Marie 1 skrev 2012-08-09 21:14:21 följande:
    Attans attans, planeringsmiss. Jag kommer ju hem den 20e så missar er även då : (. Hoppas dock att det kommer fler möjligheter att ses! Vill ju inte be er ändra datum igen lixom ; )

    Jag har varit på Glada barn. Finns mycket utrymme där inne för barn och det är en uppsluppen stämning. Kan vara mycket folk ibland dock, vilket begränsar utrymmet såklart... Hoppas ni timar in det bra. 

    Hoppas jag kan haka på er nästa gång : ) 

    Jamen, då tycker jag att vi bokar ett annat datum för den andra träffen så att Du kan vara med, den 20 augusti var ju med tanke på Dig! Eller vad säger ni andra i tråden? Den 22 augusti fungerar bra för mig. Fungerar det datumet för er andra? Det är ju alltid lite svårt att hitta datum som passar alla, men jag tycker det känns bra att göra ett försök så här i början i alla fall.
    Låter på Din beskrivning som Café Glada barn fungerar för rörliga barn och deras efterföljande föräldrar Glad, så jag föreslår att vi ses där den 15 augusti.

    Kul att vi ses snart! / Mina E     
  • Mina E

    Hej alla i tråden!
    Hoppas ni haft en skön lördag i solen!

    Onsdagen den 15 augusti kl 11:00 träffas vi som kan på Café Glada barn, oavsett väderlek.

    Eftersom onsdagen den 22 augusti inte fungerar för flera, föreslår jag att vi bestämmer datum för den andra träffen när vi träffas, och att Du - Marie 1 - lämnar några förslag på fungerande datum här i tråden. Då ska det nog gå att få till ett datum för den andra träffen som fungerar för så många som möjligt! Flört

    Sen...vill jag bara göra det tydligt att om det finns någon 40+ mamma eller pappa som läst tråden men ännu inte svarat, så är det självklart inte för sent att ansluta till någon av de kommande träffarna!!! Ju fler vi blir, desto trevligare. Solig

    Ses!
    / Mina E   

      

  • Mina E

    Hej!

    Vi som kan ses imorgon kl 11:00 på Café Glada Barn, Erstagatan 17-19. Jag kommer förhoppningsvis att komma dit lite före 11:00, och jag föreslår att vi sitter kvar där hela tiden, så att den/de som blir försenade av en eller annan anledning bara har att ansluta.
    Mimosi 10: Så här hittar Du mig/oss: Jag kommer att ha med mig en knallrosa shoppingkasse med vita bubblor som jag lägger/hänger synlig, och den blir jag nog ensam om... Ska bli trevligt att ses!
    / Mina E  

  • Mina E

    Hej!

    Hoppas ni alla haft en skön helg!

    Mari11, AA01 och Mimosi10: Tack för en trevlig träff på Café Glada barn i onsdags!

    Mimosi10: Hoppas kalaset blev till fyraåringens belåtenhet!  Glad  

    Förslag på datum för nästa träff: Vecka 35 kan jag måndagen den 27 och fredagen 31 augusti. Mimosi10 kan ju också den 27 augusti. Hur är det med er andra, Mari11 och AA01, när kan ni? Och Marie 1, när kan Du? Det vore jättekul om Du kunde vara med på den andra träffen!!! (Vi träffas på Café Glada barn igen, då det fungerade bra.)

    Uni: Om Du fortfarande läser tråden och är intresserad av att träffas, så är Du varmt välkommen att delta!

    Uppmaning i repris: Sen...vill jag bara göra det tydligt att om det finns någon 40+ mamma eller pappa som läst tråden men ännu inte svarat, så är det självklart inte för sent att ansluta till någon av de kommande träffarna!!! Ju fler vi blir, desto trevligare. SoligSer fram emot att träffas nästa vecka!

    / Mina E    

  • Mina E

    Hej alla i tråden!

    Jag föreslår att nästa träff blir måndagen den 27 augusti kl 11:00 på Café Glada Barn, eftersom alla vi som träffades förra gången kan då. Hoppas även att Du, Marie 1, kan då! Glad

    BookLady:
    Välkommen i tråden! Roligt med ytterligare en 40+-mamma! Om Du vill träffa oss andra 40+-mammor, så är Du och Din dotter självklart välkomna att delta i våra träffar - om Du tror att Din dotter "står ut med" ett gäng med bebisar... Flört Hör gärna av Dig i tråden igen!

    Hoppas ni får en riktigt skön helg allihopa! Solig

    Hälsar,

    Mina E   

        

  • Mina E

    Hej alla i tråden!

    Jag och min "krabat" kommer till Café Glada Barn kl 11:00 imorgon och ser fram emot att träffa AA01, mari11, mimosi10 - och kanske några fler ??? Glad där!

    / Mina E      

        

  • Mina E

    Hej!

    AA01, mimosi10 och mari11: Café Glada Barn visade sig vara stängt (!) och det blev en kylig promenad till Skrapan där alla smörgåsar på Espresso House visade sig vara slut (!), MEN det blev en trevlig träff ändå! Ser fram emot nästa träff med er. Jag har ikväll startat en privat medlemsgrupp för oss på Familjeliv: 40 plus första barnet Stockholm.

    Marie 1: Läser Du fortfarande tråden och är intresserad av att ansluta till träffarna, så är det inte försent! Du är varmt välkommen! Skriv ett svar i tråden, bara.

    Uni: Detsamma gäller Dig!

    Och...om det fortfarande finns någon 40+ mamma eller pappa som läst tråden men ännu inte svarat, så är det självklart inte för sent att skriva ett svar i tråden ansluta till någon av de kommande träffarna!!! Ju fler vi blir, desto trevligare. SoligHa det bra, tills vi ses! /
    Mina E    

  • Mina E
    AA01 skrev 2012-08-30 09:05:29 följande:
    Hej. tack för senast. Jo tänkte bara höra om det är några som vill gå på Zebradans föreställning Oh hallo baby fr 6-24mån. Det finns flertalet föreställningar i sept 85 kr vuxen. Teatern ligger på Renstiernasgata.
     Man måste boka biljetter innan. Väl mött Annika o Milla 

    Hej AA01! Vi går gärna med er på Zebradans föreställning!  Vi kanske kan titta på datum när vi träffas på onsdag? / Mina E 
  • Mina E
    mimosi10 skrev 2012-08-30 16:10:37 följande:
    AA01: Det låter jättekul! Algot är för liten så vi måste nog tyvärr hoppa den.

    Som det ser ut nu kan vi inte på onsdag den 5 sept heller. Vi har en läkartid på BVC inbokad och det var svårt att få en annan tid.

    Hoppas vi kan ses en annan gång..   
    Hej mimosi10! Synd att ni inte kan vara med på sångstunden på onsdag. Hoppas ni kan vara med nästa gång vi träffas! Vi hör av oss när tid för ny träff är bestämd. Ha en riktigt skön helg, trots regnet! / Mina E
  • Mina E
    AA01 skrev 2012-09-09 20:26:35 följande:
    Hej på er. Jag  har bokat 3 biljetter till Zebradans den 19/9. Man ska hämta biljetterna lite innan
    föreställningen börjar, alltså innan kl 13. /Annika
    Toppen! Ser fram emot att se föreställningen - och er andra - igen. Glad 
    AA01 och mari11: Kanske ses vi dessförinnan på "sångstunden" på tisdag kl 14:00?

    Ha en bra vecka!

    / Mina E   
  • Mina E

    Hej alla i tråden!

    VARMT VÄLKOMMEN i tråden, rozz! Jag hoppas så att Du fortfarande läser tråden och vill träffa oss andra!

    Hemma hos oss har det också varit fullt upp med förkylningar - såväl hos stora som små - och flyttbestyr. Men nu ser det ut som det kan finnas möjlighet till lite mer aktivitet, både här i tråden och i verkligheten. Glad

    Mari11: Vi följer gärna med både på Babysalsa på Söder och Barnvagnsvisning på Bonniers Konsthall (ser gärna utställningen "Mer än ljud" mer än en gång). Barnvagnsvisningarna på Bonniers Konsthall är på torsdagar kl 13:00. Kan Du / Ni andra nu på torsdag den 25 oktober kl 13:00? Mari11: när är det Babysalsa på Söder - och var?

    I övrigt föreslår jag en träff nu på onsdag den 24 oktober kl 10:30 och/eller nästa onsdag den 31 oktober kl 10:30. Första förslaget på plats: Mikaelskapellet, Karlbergsvägen 64 (T-bana S:t Eriksplan uppgång Torsgatan; Pendeltåg station Karlberg). Det är sångstund kl 11:00 och därefter sopplunch i rymliga lokaler där vi kan äta och prata medan barnen gör detsamma Glad eller leker . Andra förslaget på plats: Kungsholmens bibliotek S:t Eriksgatan 33 (T-bana Fridhemsplan). Där kan barnen krypa/gå omkring, och både vi och de kan fika på REKOmmenderas precis bredvid barnavdelningen.

    Vilka kan den 24 respektive 31 oktober? Var tycker ni att det vore trevligt att vi träffades?

    Håller alla tummar och tår för att även Du rozz läser det här och har möjlighet att delta!!!

    Hoppas ni får en bra start på veckan (som av klockslaget att döma redan börjat...)!

    /Mina E                  

  • Mina E

    Hej!
    Vad roligt med så snabbt gensvar från alla (gamla) i tråden! Nu saknas bara Ditt svar, rozz!

    Nästa gemensamma träff blir onsdagen den 31 oktober kl 10:30 på Kungsholmens bibliotek, S:t Eriksgatan 33, T-bana Fridhemsplan.

    mari11 och AA01: Jag kommer till Bonniers konsthall nu på torsdag den 25 oktober strax före 13:00. Ska bli roligt att se utställningen - igen - och träffa er (hoppas Du/ni orkar komma AA01 - men ibland är man trött och orkar inte, vet hur det kan vara).

    Imorgon ska det bli lite Solig, ser så fram emot det!

    / Mina E             
     

Svar på tråden 40+ (Första barnet) Stockholm? Nu träffas vi!