ONT!!!! Efter ÄL, pga Pergo???
Hej alla!
Skulle bli så glad om någon kan ge sin syn på vad ni tror händer med mig. Tar även tacksamt emot information om hur ni har det runt äl - särskilt om ni ätit Pergo men även annars.
Jag har fått Pergo utskrivet pga kort fas innan ÄL, ca 10 dagar (cykel 21-24 dgr). Sökte privat pga vi försökt 1,5 år och har fått 3 missfall. Kliniken tyckte att jag skulle prova Pergo då inga andra fel kunde hittas. Troligtvis hinner inte äggen bli tillräckligt mogna innan dom släpper.
Jag har ätit 2 enkelkurer men svarade inte tillräckligt bra, fortfarande äl ca 10-de dagen.
Har nu ätit min första dubbelkur och fick första glada gubben 17:00 i tisdags (dag 14). För första gången så har "glader" dykt upp också dag 2 (alltså igår). Jag har också haft mycket ÄL sekret från i lördags.
Testade även med stickor och det va lite roligt - teststräcket gav full utslag innan kontrollstrecket!
Vi sexade på ordentligt fredag å lördag, blev av olika omständigheter inget söndags-tisdag, men en ny runda i "halmen" i natt. Fram till typ inatt har jag kännt värk runt äggstockarna och känt som om magen varit uppsvullen, men det är nu över.
Nu till kruxet... Efter nattens mys lät jag bli att gå upp, allt för att ha kvar dom små simmarna. Det märkliga är att jag nu idag har fått som typ mensvärk eller vad man ska säga liksom "bakom" urinblåsan.
Är det någon annan som har ont efter ÄL??? Har ni haft mer ont innan/under/efter ÄL när ni ätit Pergo?