• Anonym (HJÄLP - ONT!!!!)

ONT!!!! Efter ÄL, pga Pergo???

Hej alla!

Skulle bli så glad om någon kan ge sin syn på vad ni tror händer med mig. Tar även tacksamt emot information om hur ni har det runt äl - särskilt om ni ätit Pergo men även annars.

Jag har fått Pergo utskrivet pga kort fas innan ÄL, ca 10 dagar (cykel 21-24 dgr). Sökte privat pga vi försökt 1,5 år och har fått 3 missfall. Kliniken tyckte att jag skulle prova Pergo då inga andra fel kunde hittas. Troligtvis hinner inte äggen bli tillräckligt mogna innan dom släpper.

Jag har ätit 2 enkelkurer men svarade inte tillräckligt bra, fortfarande äl ca 10-de dagen.
    Har nu ätit min första dubbelkur och fick första glada gubben 17:00 i tisdags (dag 14). För första gången så har "glader" dykt upp också dag 2 (alltså igår). Jag har också haft mycket ÄL sekret från i lördags.
    Testade även med stickor och det va lite roligt - teststräcket gav full utslag innan kontrollstrecket!

Vi sexade på ordentligt fredag å lördag, blev av olika omständigheter inget söndags-tisdag, men en ny runda i "halmen" i natt. Fram till typ inatt har jag kännt värk runt äggstockarna och känt som om magen varit uppsvullen, men det är nu över.

Nu till kruxet... Efter nattens mys lät jag bli att gå upp, allt för att ha kvar dom små simmarna. Det märkliga är att jag nu idag har fått som typ mensvärk eller vad man ska säga liksom "bakom" urinblåsan. 
    Är det någon annan som har ont efter ÄL??? Har ni haft mer ont innan/under/efter ÄL när ni ätit Pergo?

• Svar på tråden ONT!!!! Efter ÄL, pga Pergo???
  • Anonym

Hej.
    Är vanligt att få ont av pergo under ägglossningen. Jag hade fruktansvärt ont, trodde något var fel. Men en bm lugnade mig och sa att det var väldigt positivt, för då funkar pergot ;) Ungefär en vecka efter ägglossningen började mensvärken...som bara blir värre och värre nu. Aldrig känns så här tidigare Men ingen mens än. Får väl se om det är en bebis i magen eller pms-symtom som blivit värre av pergot.
    Lycka till!

Anonym skrev 2012-05-03 12:03:57 följande:
    Hej.
    Är vanligt att få ont av pergo under ägglossningen. Jag hade fruktansvärt ont, trodde något var fel. Men en bm lugnade mig och sa att det var väldigt positivt, för då funkar pergot ;) Ungefär en vecka efter ägglossningen började mensvärken...som bara blir värre och värre nu. Aldrig känns så här tidigare Men ingen mens än. Får väl se om det är en bebis i magen eller pms-symtom som blivit värre av pergot.
    Lycka till!
    Skönt att höra man inte är ensam! Men där ser man - då kanske man bara ska vara glad för lite ont!  :)

Går du på enkel- eller dubbelkur? Har du fått göra VUL varje gång?
    Jag fick göra det på första enkel men har inte varit där efter det....  :(

När har du BIM? Håller tummarna för att det inte är ökade pms besvär!!!  ;)
  • Anonym

Jag går på enkelkur, jag är på min först kur...så det är spännande att se vad som händer! ;) Japp jag gjorde ett vul..dag 12 i min cykel. Vet inte när jag ska ha bim. Innan jag år pergotime låg den på typ 30 dagar. Är idag på dag 31...men jag tror att min ägglossning var senare denna gång. Vilken dag är du på nu?
    Jag startade en tråd i detta forum idag,där jag funderar över mina symtom: "Behöver hjälp från er som äter/ätit pergotime!!"  Är som en djungel med alla dessa symtom nu när man äter pergotime, innan jag började kunde jag känna att nu är mensen på g...men du vet jag varken ut eller in. Har en sådan mensvärk, men det kommer bara grötliknande flytningar :S
    Håller tummarna för dig med!!! :D

Vet du när du hade ÄL? Testade du stegring med stickor?

Jag bör ha BIM om ca 14 dagar så lååååång väntan!

Jag kikar in på din tråd....  :)

• Anonym

Jag antar att jag hade ägglossning pga sekret som bildade "en bro" mellan fingrarna, aldrig haft det förr. Jag litar inte på stickor, eftersom de inte funkat på mig förr..innan jag åt pergotime. Men jag ska test med dom igen under kur 2 ;)

Anonym skrev 2012-05-03 13:50:57 följande:
    Jag antar att jag hade ägglossning pga sekret som bildade "en bro" mellan fingrarna, aldrig haft det förr. Jag litar inte på stickor, eftersom de inte funkat på mig förr..innan jag åt pergotime. Men jag ska test med dom igen under kur 2 ;)
    Jag gjorde ett inlägg i din tråd, är från  Anonym (***)
  • HannaCecilia

Samma hande mig nar jag fick pergo, bade under enkeln och dubbeln. Hade ont bade under AL oh efter. Dom forklara det for mig att det var en vanlig biverkning.

HannaCecilia skrev 2012-05-03 15:24:31 följande:
    Samma hande mig nar jag fick pergo, bade under enkeln och dubbeln. Hade ont bade under AL oh efter. Dom forklara det for mig att det var en vanlig biverkning.
    Va skönt att höra - till mig har dom inte sagt något!
    Hur gick det... Blev det en bebis?
  • HannaCecilia

nej, tyvarr inte...

Haller tummarna for dig ;)

Svar på tråden ONT!!!! Efter ÄL, pga Pergo???