• LoTmamma

Korta lårben!?

Hjälp, vad är det för fel på vår bebis..?

Gjorde tillväxtultraljud idag i vecka 38+3 för att magen inte växt på några veckor,
    totalt låg han på minus 13 % så det var "inte så farligt".
    Men lårbenen är väldigt korta, nu var dom 66 mm. Kollade på gamla papper och vår andra son hade i vecka 34+0 samma mått. 
    Ngn mer som haft korta lårben på sina bebisar och hur har det gått, har dom mått bra och varit friska ändå? Vet att korta lårben är kopplat med många syndrom etc så jag är just nu galet orolig....     

• Svar på tråden Korta lårben!?
  • Lilla fjunet

Men om det skulle varit något galet eller om dom misstänkte nått syndrom skulle nog BM ha sagt det tror jag. 

• LoTmamma

Hon konstaterade bara att ja, dom är väldigt korta, men inget mer, inte så mycket att göra några dgr  innan beräknad förlossning...

• Queen Of Darkness

Jag har en dotter född -08. Jag fick ett tillväxtultraljud någon gång de sista tio veckorna då sfmåttet hade ökat lite för lite och bm tyckte barnet kändes litet. Då var lårbenen "för korta", men eftersom hela bebisen var lite mindre än medel så var det inte mycket mer med det enligt min bm.
    Hon föddes frisk, men något kort 46 cm. De första 2-3 månaderna var allt som vanligt, därefter började hon växa allt sämre och efter en LÅÅÅÅÅNG resa på flera olika barnmottagningar, dietist, blodprover och undersökningar fick vi i våras förra året veta att hon faktiskt har ett syndrom (detta var dock inget jag någonsin hade misstänkt - vi är korta i min släkt och jag var kortare än henne när jag föddes).
    Jag vill bara säga att hur det än skulle vara med din lilla bebis så kommer du älska hen oavsett och jag hade aldrig någonsin velat ändra på min dotter, trots syndromet. Hon är perfekt i mina ögon.

♥ Amanda, Isabella & Casper ♥
Svar på tråden Korta lårben!?