• Anonym (lustlös:()

han vill men inte jag....

Hej!
    Min kille vill prova på allt som kan tänkas i sexvägar men det vill inte jag. Pga av det så har samlaget avtagit rejält , om vi har det så kommer dessa frågor upp fast jag sagt NEJ var eviga gång. Såg idag att han varit inne på en sajt o sökt "knullkompis" för att jag inte är villig på allt han vill och att han vill aldrig ha sex när jag vill. Har ett barn tillsammans och har funderingar om enda utvägen är och gå åt skilda håll...

• Svar på tråden han vill men inte jag....
  • sexologen

Hej!

Att vilja olika i sexakten är ett problem men om det finns ett starkt band er emellan kan ni gå en medelväg och ägna er åt de aktiviteter ni båda njuter av. Om din partener inte kan leva utan att få leva ut sina fantasier och därför tar kontakt med andra tilltänkta partners får du fundera ut hur du vill att er relation ska se ut och hur du vill att ditt och ert gemensamma liv ska se ut.

Det kan också vara bra att i den fas ni är i be om hjälp via famliljerådgivningen och tillsammans med en utomstående reda ut era känslor.

Att göra saker emot sin vilja är aldrig bra och därför ska du inte ställa upp på sådant du inte vill. Bra att du markerar din gräns!

Lycka till!

Hälsningar
    Sara Dahlin            

Svar på tråden han vill men inte jag....