• LexxieLee

Tips på goda alkoholfria drinkar!

Alla tips är välkomna! :) Vi gravida vill ju också ha något gott och dricka på helgerna ;)

• Svar på tråden Tips på goda alkoholfria drinkar!
  • Fashionista1

*  Passionfruktjuice, tranbärsjuice, krossad is och toppa med Sprite  

* Cocos/ananasjuice, lite färskpressad citron & lime

* Mosa runt färsk lime & mynta, toppa med sodavatten/ sprite eller råsocker efter smak

- Alla juicer går att hitta på Ica Maxi, Willys, Coop dvs lite större mataffärer

Personligen gillar jag när drinkarna serveras med mycket is, men om man inte gillar det så kan man använda en shaker som man skakar runt juicen och isen i - silar av , glöm inte att garnera med lite lime/citron/jordgubbar så man får den där riktigt härliga sommarkänslan! =)) 

• sweetbird

Åh den här tråden favoritar jag!! Satt och prata med sambon om detta igår :D

• LexxieLee
    Fashionista1 skrev 2012-05-03 13:31:06 följande:
    *  Passionfruktjuice, tranbärsjuice, krossad is och toppa med Sprite  

* Cocos/ananasjuice, lite färskpressad citron & lime

* Mosa runt färsk lime & mynta, toppa med sodavatten/ sprite eller råsocker efter smak

- Alla juicer går att hitta på Ica Maxi, Willys, Coop dvs lite större mataffärer

Personligen gillar jag när drinkarna serveras med mycket is, men om man inte gillar det så kan man använda en shaker som man skakar runt juicen och isen i - silar av , glöm inte att garnera med lite lime/citron/jordgubbar så man får den där riktigt härliga sommarkänslan! =)) 

Tack för tipset, ska definitivt prova nån av dom till helgen:)

Hittade en sida med lite olika drinkar när jag googlade runt:
    http://www.cocktailguiden.com/drinkar/Alkoholfria%20drinkar

• LexxieLee
    sweetbird skrev 2012-05-03 14:00:31 följande:
    Åh den här tråden favoritar jag!! Satt och prata med sambon om detta igår :D
    Vi gravida ska väl också få kunna njuta av några goda (alkoholfria) drinkar på helgerna då männen dricker sitt :D
  • sweetbird

Ja jag ska definitivt pröva nån alkohol fri drink! Sambon kan oxå få några eftersom han inte dricker alkohol överhuvudtaget :)
    Men om ett år eller så , då ska jag banne mig sitta med en öl i handen :D

• LexxieLee
    sweetbird skrev 2012-05-03 15:41:31 följande:
    Ja jag ska definitivt pröva nån alkohol fri drink! Sambon kan oxå få några eftersom han inte dricker alkohol överhuvudtaget :)
    Men om ett år eller så , då ska jag banne mig sitta med en öl i handen :D
    Ok men det är ju perfekt då både för din sambo och dig :) Vilken vecka är du i?

Vi har precis varit i Tyskland och köpt hem en massa goda spritsorter som kommer få stå här hemma oöppnade i typ ett års tid, plussade direkt när vi kommit hem därifrån :)  
  • sweetbird

Hehe surt att precis ha handlat massa och sen inte få smaka på de ;P

Ja det blir perfekt för oss att båda kommer dricka alkohol fritt!

Jag är i vecka 9 :) 8+4 BF 10 dec ska på vul den 28 igen ;) fick se pyret i vecka 7,, 6+0

Vilken vecka är du i?? :)

• LexxieLee
    sweetbird skrev 2012-05-04 09:13:37 följande:
    Hehe surt att precis ha handlat massa och sen inte få smaka på de ;P

Ja det blir perfekt för oss att båda kommer dricka alkohol fritt!

Jag är i vecka 9 :) 8+4 BF 10 dec ska på vul den 28 igen ;) fick se pyret i vecka 7,, 6+0

Vilken vecka är du i?? :)
    Oh vad kul! Själv är jag i vecka 4 så det är väldigt tidigt än..ska också be att få ett vul runt v7-8 bara för att vara säker på att allt står rätt till där inne..är vårt första barn så jag är så nojig för att något ska gå snett..men de måste vara ett lättnad för dig att se lilla bebisen mår bra!
  • sweetbird

Ja det va verkligen en lättnad, men jag är ändå orolig , i vecka 16 i januari gick det snett det var mitt första barn, en pojke men han klarade sig inte han dog i magen, så nu är man jätte orolig att de ska bli likadant denna gången :-/

Svar på tråden Tips på goda alkoholfria drinkar!