ungdomar och alkohol
Ångrar DU att du drack alkohol som tonåring? Observera att bara du som drack alkohol som tonåring ska svara. Ni som inte ångrar att ni drack vill ni att era barn ska dricka alkohol i tonåren? om inte så varför?
Ångrar DU att du drack alkohol som tonåring? Observera att bara du som drack alkohol som tonåring ska svara. Ni som inte ångrar att ni drack vill ni att era barn ska dricka alkohol i tonåren? om inte så varför?
nej, jag lekte av mig tidigt =) Hade riktigt kul också ^^
men däremot så höll jag (oftast) kontroll över mig själv och drack inte FÖR mycket.
Vilken fråga ska man svara på?
Nej, det gör jag inte. Jag råkade inte ut för något, och jag gjorde aldrig något dummare än att bli lite för full såa tt jag spydde. Men jag drack väl inte mer än ett par gånger om året heller. Jag tycker - och har alltid tyckt - att det är betydligt värre med fulla kostymnissar (som borde ha vett att ha koll på sitt alkoholintag) än med fulla ungdomar som inte lekt av sig än.
Nej, men jag drack som tur är aldrig mig full, kunde smaka på cider och champagne någon enstaka gång, kanske vin, men aldrig så att jag blev full.
Jag vill absolut inte att mina barn ska dricka under tonåren, speciellt då vi har alkoholism i våra gener och min brorsa redan oroar mig med sitt risk beteende.
Dessutom så ökas risken att man blir beroende ordentligt om man börjar dricka innan 20 års åldern.
I tonåren växer hjärnan fortfarande!!
http://www.fhi.se/Handbocker/Tonarsparloren/Fakta/Varfor-ar-alkohol-farligt-for-unga/
http://www.vasteras.se/stodomvardnad/barnochfamilj/tonarsguide/Sidor/riskermedalkohol.aspx
Nej, jag var nästan 18 när jag drack första gången så jag ångrar det inte. För mig vore det helt okej om mina framtida barn dricker när dom är nästan 18 så länge dom tar hand om sig och inte blir stupfulla och somnar i ett dike.
Nej, jag ångrar inte eftersom jag har klarat mig bra trots fyllor.
Självklart skulle jag vara jätteorolig för mina egna barn om de drack alkohol, men det känns som att det är en fas som måstes igenom så man får väl försöka stötta och stå ut så gott det går och hålla tummarna att de inte råkar illa ut.
Tror inte att jag på något vis kan förhindra dem utom om jag låser in dem...
Nej. Jag drack första gången som 16-åring. Tyckte inte om det så jag väntade sedan tills jag var 18 innan jag drack igen. Drack alltid kontrollerat, har aldrig spytt eller blivit illamående eller tappat "skärpan".
Nej nej... Jag var så städad... Drack rödvin på tjejmiddagar, eller drinkar på coctailpartyn typ Var aldrig drängfull.
Nej, jag drack inte så mycket att det var något problem. Det mesta drack jag i sällskap med mina föräldrar och det var rätt måttliga mängder. Vill minnas att jag blev lite smålullig vid ett par tillfällen, men inte värre än så.