• twinstar

Operera bort halsmandlar som vuxen - blir det bättre?

Hej! 
    Jag är trött på dessa ständiga halsinfektioner.
    Vi har dessutom ganska stora halsmandlar i vår släkt.
    Min son ska på utredning i augusit då hans mandlar nästan går ihop i halsen även vid friskt tillstånd och man
    disktuerar att ta bort dom.

Jag har också stora mandlar och jag drabbas ofta av halsinfektioner men jag har också förstått att mandlarna skyddar så att inte bakterierna och virus tar sig ner vidare ner i kroppen.

Ni som tagit bort era, är ni friskare? 

• Svar på tråden Operera bort halsmandlar som vuxen - blir det bättre?
  • sweetbird

Jag tog bort mina pga samma sak halsfluss efter halsfluss mm , jag är friskare nu kan jag säga !!! :) min syster gjorde samma sak och hon blev oxå bättre , :)

• Legacy

ja mycket friskare men tyvärr åkt på lunginflammationer efteråt vilket jag aldrig gjorde innan jag var 20 (då tog jag bort dom) är 28 idag

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  • ChAlAn

Jag tog bort mina när jag var 16. Innan operationen var jag sjuk i halsfluss 3-7 gånger om året. Nu, 9å år efter operationen, har jag fortfarande inte åkt på något. Jag kan dock få väldigt ont i halsen ändå, men det är alltid i samband med förkylningar.

Var beredd på att det kommer vara fruktansvärt jobbigt direkt efter operationen. I en veckas tid låg jag med ångest och kände att det inte var värt det. Gjorde så fruktansvärt ont!

• Strumpemamma

Jag tog bort mina mandlar när jag var 16. Jag hade alltid ont i halsen och åkte på halsböld på halsböld.
    Jag är nu väldigt sällan förkyld och har lika sällan ont i halsen.
    Jag upplevde inte operationen eller eftervården svår alls. Jag vet att jag åt köttgryta dagen efter borttagandet och jag kände mig inte så medtagen. Åt smärtstillande i en vecka efter operationen men annars var jag relativt pigg.

Svar på tråden Operera bort halsmandlar som vuxen - blir det bättre?