Inlägg från: CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE |Visa alla inlägg
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE

Tjejspel

Ja, det är onekligen problematiskt att benämna spel "tjejspel", särskilt när ingen motsvarighet finns eftersom man då som linas fina skriver här ovan skapar undantag för just "tjejer".

Jag såg en artikel för ett par år sedan där skribenten hävdade att det fanns alldeles för få spel "för flickor", med det menade han/hon att det skulle vara just så som TS beskriver. Författaren menade att det fanns alldeles för mycket spel som gick ut på att skjuta, spränga, köra bil och så vidare och hävdade samtidigt att det här var klara pojkiga intressen. Nu är vi där, det finns spel för "tjejer" och det är knappast positivt alls.

Jag spelar väldigt mycket spel, både på datorn och på x-box/ps3 och det är visserligen mest pojkar/killar/män som spelar men flickor/tjejer/kvinnor är en stark minoritet, särskilt i de mer fantasy-inriktade spelen som WoW (som jag inte spelar) eller Guild Wars (båda onlinespel). Men även i spel som går ut på att skjuta, spränga och köra bil finns det en minoritet som är stark. Det är bra.

Svar på tråden Tjejspel