Inlägg från: linas fina |Visa alla inlägg
  • linas fina

Tjejspel

Nej blä jag har inte introducerat såna spel för min femåring. Hon får än så länge hålla sig till bolobompawebben. Jag tycker nog att man som förälder faktiskt kan avgöra vilka saker man tycker är lämpligt för ens barn och inte bara avfärda med att de vill. Det är mycket de vill men de måste inte få allt. Det finns andra alternativ.

• linas fina
    YummyMami skrev 2012-05-04 11:03:58 följande:
     Äch hon är bara fem, mina visste nog inte ens vad en dator var för något då i den åldern En 10 åring kan gott och väl leka lite med "barbie" genom nätet.
    Dagens barn vettu. ;) Hon var tidigt intresserad av datorer och spel så hon har fått både skriva och spela på datorn under vår uppsikt så att säga. Barbie per aotumatik behöver ju inte vara dåligt. Men spel som bara handlar om yta, och förstärker bilden av att tjejer ska vara måna om sitt utseende och inte ha intressen utöver shopping och smink är inget jag tycker är särskilt bra. Just att spel sa heta tjejspel är så dumt. Killspel då? Eller är det alla andra spel?Tjejer blir ju satt på undantag när man benämner det så.
  • linas fina
    YummyMami skrev 2012-05-04 11:13:24 följande:
    Äh, det finns massor av spel ju, inte spelar de bara ett. Har tvillingar, en flicka och en pojke vilka blir 11 år.  De byter kläder på såna dära och sminkar tillsammans dem, och sen dödar de monster tillsammans. Och sen bygger de i någon värld och massa olika gör de ju. Inte bara yta utan lite yta lite döda och lite bygga
    Absolut är det bättre att båda barnen får ta del av båda världarna, där har du en poäng. Men vissa spel kan jag nog absolut tänka mig att säga att jag inte tycker är lämpliga.
Svar på tråden Tjejspel