Inlägg från: grind |Visa alla inlägg
  • grind

Tjejspel

PumpkinQueen skrev 2012-05-04 10:12:17 följande:

Jag läste en artike i DN idag om "tjejspel" och blev helt förfärad. Tydligen finns det dataspel (på internet) som enbart går ut på att man ska ta på sig fina kläder och piffa till sitt hår eller sitt smink. Finns det verkligen någon vuxen människa i hela världen som tycker att ett sådant spel är roligt? Om inte så är ju spelen enbart riktade till barn. Hur tänker man, som förälder, om man låter sina barn spela sån sk*t? Att det är bra om lilla Emma redan i ett tidigt skede lär sig att det viktigaste för en tjej är utseendet, så att hon kan börja jobba på sina ätstörningar innan hon börjar mellanstadiet? Kräks

Och varför i hela friden skulle JAG ha något med den här sortens spel att göra? Jag är ju tjej. Alltså måste det vara spel som är gjorda för mig? ÄR DE HELT FRÅN VETTET?

Varför kan man inte kalla dessa spel "sminkspel" eller "klädspel" eller något, varför måste allt kallas "tjej-" så fort det är tramsigt?

Lite tramsigt ja, men det är ytterst få killar som gillar den typen av spel så inte direkt förvånande att någon kallar det tjejspel.
  • grind
    PumpkinQueen skrev 2012-05-07 15:21:52 följande:
    Det hade kanske varit fler killar som spelat dem om de inte kallats för "tjejspel"?
    Något fler kanske, men det är ett tjejspel för att det görs för tjejer och därmed också kommer att spelas mest av tjejer då det tilltalar dem mer.
  • grind
    PumpkinQueen skrev 2012-05-07 16:00:04 följande:
    Så din idé är att om någon skapar en idiotisk produkt och kallar den för "tjej"-någonting så kommer bara tjejer att vilja använda dem?

Eller menar du att alla tjejer är idiotiska?

Eller att alla tjejer är likadana och att alla tycker om idiotiska saker?
    Gör du en produkt som är anpassad för tjejer så kommer den att få avsevärt många fler kvinnliga än manliga användare.

Gör du en produkt som är anpassad för killar så kommer den att få avsevärt många fler manliga än kvinnliga användare.

Det är ingen idé utan fakta.

Varför skulle "tjejintressen" vara mer idiotiska än "killintressen"? 
  • grind
    YummyMami skrev 2012-05-12 07:25:48 följande:
    Min son och hans kompisar spelar såna spel. Det är inga problem om vuxna inte håller på och gör en grej av det.
    Vänta du tills han kommer upp i tonåren. :D
  • grind
    Emilia75 skrev 2012-05-21 11:05:16 följande:
     vad ger sådana spel för signaler? Jo, att tjejers utseende spelar roll (mer än killars). Och det gör det inte... Snacka om att förvrida småtjejernas hjärnor alldeles för tidigt, 
    Tjejers utseende spelar större roll i samhället. Den som påstår något annat ljuger eller är totalt avskärmad från verkligheten.
  • grind

Emilia75
    Det var nog ett det mest intelligensbefriade inlägg jag läst. Att tro att världen är en själv!

Jisses. Mycket ska man behöva höra

Svar på tråden Tjejspel