• Anonym

Spraytan! Tips tack!

Lägger tråden i känsliga eftersom jag vill vara anonym!
    Jag är den blekaste filuren i världen. Kritvit på ett nästan otäckt vis. Så i år har jag bestämt mig för att testa spraytanning! I malmö/lund-området-. Någon med erfarenhet som kan berätta för mig om jag borde låta bli?

Hur länge varar det? Färgar det av sig på kläder (det brukar vanlig brun utan sol som man köper i butik göra så snart man blir varm), blir man fläckig?

Kram på er
    / Vitsippan 

• Svar på tråden Spraytan! Tips tack!
  • Anonym (Fåfängan)

Ja det blir överskott på färg så oömma kläder gäller.

Om du köper sol på spray kan du be en kompis spraya dig. Inte för nära bara. Då kan du se när färgen passar dig och fylla på när den bleknar.

Provat att spraya själv men det blir fel på armarna. Detta var i höstas och det funkar utmärkt på ansiktet.

Jag har även hört att servetter med färg funkar bra. Finns på HM för 120 tror jag det är.

Bor inte där du vill veta.

• Anonym
    Anonym (Fåfängan) skrev 2012-05-04 12:24:52 följande:
    Ja det blir överskott på färg så oömma kläder gäller.

Om du köper sol på spray kan du be en kompis spraya dig. Inte för nära bara. Då kan du se när färgen passar dig och fylla på när den bleknar.

Provat att spraya själv men det blir fel på armarna. Detta var i höstas och det funkar utmärkt på ansiktet.

Jag har även hört att servetter med färg funkar bra. Finns på HM för 120 tror jag det är.

Bor inte där du vill veta.
    Fast jag har testat alla möjliga sorter själv hemma och även med hjälp och lyckas aldrig att få det jämnt. Speciellt inte vid fötter och händer. 
  • Anonym (Fåfängan)
    Anonym skrev 2012-05-04 12:38:09 följande:
    Fast jag har testat alla möjliga sorter själv hemma och även med hjälp och lyckas aldrig att få det jämnt. Speciellt inte vid fötter och händer. 
    Okej då förstår jag. Jag har stått i bås och blivit sprayad. Detta är flera år sedan , när det var i ropet.

Jag fick färg för mycket tyckte jag . Duschade av mig resterna efter ett par timmar. Tråkiga kläder efter det. Kom ihåg att jag fick ta sängkläder som jag inte använde så ofta. Dagen efter så var det okej igen men jag var lite försiktig iallafall.

Färgen började blekna efter en vecka. Fast då var jag nöjd.

Jag är sugen på att prova våtservetterna på smalbenen. Har du provat dom ?
  • Anonym
    Anonym (Fåfängan) skrev 2012-05-04 12:53:14 följande:
    Okej då förstår jag. Jag har stått i bås och blivit sprayad. Detta är flera år sedan , när det var i ropet.

Jag fick färg för mycket tyckte jag . Duschade av mig resterna efter ett par timmar. Tråkiga kläder efter det. Kom ihåg att jag fick ta sängkläder som jag inte använde så ofta. Dagen efter så var det okej igen men jag var lite försiktig iallafall.

Färgen började blekna efter en vecka. Fast då var jag nöjd.

Jag är sugen på att prova våtservetterna på smalbenen. Har du provat dom ?
    Nej men det kanske vore en idé...Det är just benen som är svårast att få till
  • Anonym (Solduschad)

Jag solduschade för någon månad sedan, fast då i Sthlm.

Det blev hur bra som helst! När du går ifrån solduscningen får du ju ha löstsittande kläder som det inte gör nåt om det kommer lite färg på (men det går bor ti tvätten). Dagen efter duschade man av sig överskottsfärgen och sen höll det sig i en perfekt bränna i två veckor. Kladdade inte av sig på kläder eller sängkläder och framförallt - luktade inte! Det tråkiga var väl när brännan började försvinna efter 2 veckor, då blev det lite ojämnt, men då får man skrubba bort resterna med skrubbhandske.

Håller som sagt typ 2 veckor dock och blir rätt dyrt om du ska göra det varannan vecka.

• Anonym (sannasnygg)

Jag har bara bra erfarenheter av spraytanning när jag har gått till de ställen som gör det för hand. Då brukar det bli jämnt och personalen brukar vara mycket mer medveten om sina vätskor så att de inte blir oranget, de e mer än vad de ställena som bara har soldusch blir…för där blir det fläckigt kan jag lova er.

Jag tyckte mig se ett av de ställena som jag har varit på här (finns även i Lund tror jag)

http://www.collectiveshopping.se/deal/d8b64689d28e4999896cbba81c8e3b4e

Svar på tråden Spraytan! Tips tack!