• Anonym (hjälp!)

har fått från Kronofogden utan några inkassobrev!!!!

idag fick jag brev från kronofogden att jag inte betalat in till trafikförsäkringsföreningen (TFF) då min bil stod oförsäkrad i en vecka när jag köpte bilen.
    Jag går hemma om dagarna och kan verkligen intyga att jag inte fått några brev från TFF eller inkasso! hade jag fått det hade jag betalat på direkten då jag inte har några betalningsanmärkningar innan och är verkligen LIVRÄDD för att hamna där!
    hur kan jag bevisa att jag inte fått några brev? så jag kan kanske säga det till kronofogden så de drar undan extrabeloppen som ansökningsavgiften tex??

som sagt har jag otrolig koll på mina räkningar och liknande!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-04 14:31
    jag skriver här då jag glömde att få med detta: jag ringde till TFF och dom sa att de skickat ut tre brev! jag har inte fått ett ända av dom och dom säger att de inte blivit tbx skickade. vart fan kan då breven vara?? :O

• Svar på tråden har fått från Kronofogden utan några inkassobrev!!!!
  • Helpful

OBS!!!!!!!!

Betala IN TFF-skiten så SNABBT du bara kan till KFM eller TFF bolaget så slipper du en anmärkning.

Alternativt så ringer du TFF NU och ber om INBETLANINGSUPPGIFTER BUMS  muntligt över telefonen och betalar in direkt till deras konto.

Ring KFM och fråga vad DE ska ha betalt (KFM lägger alltid på sina avgifter). 

Agera NU!<3
  • Kjell2

Om du har fått något brev eller inte är mindre viktigt. Betala det du är skyldig snarast så slipper du onödiga straffavgifter och betalningsanmärkningar och saken är ur världen.

• katalysator

En skuld kan gå direkt till KF utan att passera inkasso, men det låter jättemärkligt att du inte har fått någon påminnelse från TFF först! 

• Helpful

Ett hänglås hos Fogden är lika kul som en prickskytt mitt i ett pingstmöte d.v.s. något man bör undvika för att inte få ett hänglås på sitt ekonomiska liv 3 år framöver. Ty man har bet.anm. kvar i TRE år om

a) du inte har betalat i tid (du har 10 dagar på dig att betala innan hänglåset dyker upp i registern)
    b) du ÄNDÅ betalar in skulden EFTER de 10 dagarna
    c) struntar i att betala.

Agera nu!<3 Veeeet jag tjatar men detta kaaaan inte sägas allt för många ggr.<3

Mi patria no KFM!:D
  • Helpful
    Kjell2 skrev 2012-05-04 13:34:52 följande:

Om du har fått något brev eller inte är mindre viktigt. Betala det du är skyldig snarast så slipper du onödiga straffavgifter och betalningsanmärkningar och saken är ur världen.

Exakt så!
  • Anonym (A.M.)

Trafikförsäkringen går väl inte via inkasso utan hamnar direkt hos kronofogden tror jag. Så det är nog inget fel som skett där... De jobbar så. Livsfarligt att missa dem, man blir fattig DIREKT. Jag tror dessutom det åligger dig att betala in till trafikförsäkringsföreningen på egen hand iom att det gäller från dag 1. Annars skulle massa oförsäkrade bilar rulla runt på gatorna innan de hunnit ordna det administrativa och skicka ut inbetalningslapp.

Jag tror inte du kommer vinna detta, det är bara att betala. Varje dag kostar SKITMYCKET så betala nu!! 

• Anonym (A.M.)

Missade att bilen är försäkrad nu iaf, bra där!

• isolande

Bara beta, överklaga i efterhand. Jag fick oxå en KF-prick för obetald trängselskatt på 20 kr. Jag hade aldrig fått några avier eller påminnelser så Posten måste ha klantat sig. Jag hade dessutom ett autogiro kopplat till bilen, men det var avslutat på grund av att min sambo stord på bilen.

Jag överklagade och fick sitta i förvaltningsrätten mot Skatteverket, men tydligen är det ens egna ansvar att hålla koll, t.ex via hemsidor, ringa och fråga varför avierna uteblir osv...

Förstår att du är frustrerad. Jag var galet arg i månader, eftersom jag aldrig i hela mitt liv missat att betala räkningar ochh dessutom är FÖR trängselskatt Tungan ute 

• isolande
    isolande skrev 2012-05-04 13:40:05 följande:

Bara beta, överklaga i efterhand. Jag fick oxå en KF-prick för obetald trängselskatt på 20 kr. Jag hade aldrig fått några avier eller påminnelser så Posten måste ha klantat sig. Jag hade dessutom ett autogiro kopplat till bilen, men det var avslutat på grund av att min sambo stord på bilen.

Jag överklagade och fick sitta i förvaltningsrätten mot Skatteverket, men tydligen är det ens egna ansvar att hålla koll, t.ex via hemsidor, ringa och fråga varför avierna uteblir osv...

Förstår att du är frustrerad. Jag var galet arg i månader, eftersom jag aldrig i hela mitt liv missat att betala räkningar ochh dessutom är FÖR trängselskatt Tungan ute 

öh, massa stavfel, får skylla på min bitterhet i frågan...
  • Anonym

Min man fick brev från kronofogden på målfoto han inte beställt då han cyklade vätternrundan. Vi kontaktade bolaget i fråga, jag fick prata med chefen och de rev fakturan. Så fick jag höra att det kan de inte göra eventuellt, det kan vara så att inkasso äger fakturan, så då fick jag ringa dit också. Likaså tog jag kontakt med kronofogden där jag skulle skicka in en överklagan om det inte löste sig. Men nu löste det sig till det bästa och vi behövde inte betala något. Vilket var absolut riktigt eftersom inga beställningar hade gjorts. Men magontet som kom när man läste kronofogdemyndigheten på kuvertet... Huvva!! Kronofogden var urtrevliga att prata med, men de är ju liksom bara mellanhanden, de har ju inget med själva fakturan egentligen att göra... Men ring och prata med dem om du känner dig orolig!

Svar på tråden har fått från Kronofogden utan några inkassobrev!!!!