• maaammaaa

Våra flygekorrar vinner över svärmor

Ultradominanta Svärmor vill att vi ska kalhugga skogen nära huset, vi har bråkat om det ett tag. Jag vill ha lite skog som vindskydd och det är roligt att leka i skogen för barnen. Nu såg en skogsinspektör flygekorrskit där så man får inte kalhugga bara gallra lite. Det blir kring 70000 kr. småslantar men det är bra att gallra lite. Jag ska plantera in mammas sällsynta orkideer också. Är det någon som behöver flygekorrsskit?

• Svar på tråden Våra flygekorrar vinner över svärmor
  • Legacy

Haha fy fan vad kul om jag nånsin hamnar i detta dilemmat så ska jag komma ihåg att köpa flygekorrskit tack TS du gjorde min dag

Skönt att det gick som du ville, det är mysigt med lite skog dessutom  

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station..
  • viseversa

Men svärmor bestämmer väl inte hur ni ska göra med skogen kring ERAT hus? Vad är det för konstig tant??

• maaammaaa

Ja hon är en pedant  tant som ett tag inte ens kunde bestämma sig om hennes son (min man) skulle skiljas eller inte. (som om hon skulle kunna bestämma det) Jag tror hon gav upp efter att maken hotade fly landet. Jag hotade med billig begravning, hon lugnade sig lite då. Hon tror hon kan lägga sig i det mesta och att pengar kan köpa allt men man får ha lite överseende och vara stenhård ibland. Hon har blivit bättre med åren. Kalhugger hon vår skog så kalhugger jag hennes tomt blir mitt svar på tal om hon ytterligare kämpar mot flygekorrarna. Det finns fladdermöss här med. Nån enstaka björn ibland. Vargflocken har dragit vidare de hann äta upp alla harar. Två tre svanar brukar vara i insjön i skogen. En gång under en joggingtur hoppade två vitsvanshjortar över vägen. Nån älg har jag inte sett här men det brukar jagas här om höstarna. Snön brukar driva över vägen varje dag det blåser om vintern och ofta är det en meter snö över vägen upp till huset på ett ställe där det vätter mot åkrarna så skogen behövs. Det finns en mängd kalhyggen på väg till insjön som ligger fem och en halv mil härifrån så jag tycker det räcker.

• viseversa
    maaammaaa skrev 2012-05-04 18:20:40 följande:
    Ja hon är en pedant  tant som ett tag inte ens kunde bestämma sig om hennes son (min man) skulle skiljas eller inte. (som om hon skulle kunna bestämma det) Jag tror hon gav upp efter att maken hotade fly landet. Jag hotade med billig begravning, hon lugnade sig lite då. Hon tror hon kan lägga sig i det mesta och att pengar kan köpa allt men man får ha lite överseende och vara stenhård ibland. Hon har blivit bättre med åren. Kalhugger hon vår skog så kalhugger jag hennes tomt blir mitt svar på tal om hon ytterligare kämpar mot flygekorrarna. Det finns fladdermöss här med. Nån enstaka björn ibland. Vargflocken har dragit vidare de hann äta upp alla harar. Två tre svanar brukar vara i insjön i skogen. En gång under en joggingtur hoppade två vitsvanshjortar över vägen. Nån älg har jag inte sett här men det brukar jagas här om höstarna. Snön brukar driva över vägen varje dag det blåser om vintern och ofta är det en meter snö över vägen upp till huset på ett ställe där det vätter mot åkrarna så skogen behövs. Det finns en mängd kalhyggen på väg till insjön som ligger fem och en halv mil härifrån så jag tycker det räcker.
    Låter ju som ni bor väldigt vackert. klart skogen ska vara kvar. Och svärmor låter lite crazy!(på ett obehagligt sett)
Svar på tråden Våra flygekorrar vinner över svärmor