• tessan87

5 krona

Kan ett barn på 3 år svälja en 5 krona utan att den fastnar?

• Svar på tråden 5 krona
  • W Goldberg

Det borde vara fysiskt omöjligt att svälja en 5krona om man är 3 år.
    Kan inte tänka mig att det skulle gå, men ring 117 och hör vad dom tror. 

• LiamsMamma

Undrar hur det blir när hon ska bajsa om hon har svalt en 5 krona. Som föregående skrev, ring!:)

• Fraggelgirl

Jag svalde en tvåkrona när jag var 4år, den är väl inte lika stor som en femma men större än en enkrona. Den satte sig i halsen, på tvären tack och lov. Den fick de operera bort. Så även om dottern säger att den är i magen så vad vet hon?
    Jag skulle ringa sjukvårdsrådgivningen och höra.

• tessan87

Det jag syfta på va att hon sa att den va i magen. tyder på att hon troligen svalt den. Men hon är som normalt. Hitta ingen peng vid henne. Så jag har ingen aning om hon tappat den eller svalt. Men hon är sig lik. Borde väl få ont om den fastnat

• Persemona

Säg att hon kan få en glass om hon tar fram den. Kan ändrar hon sin historia då!

• Liten elak och intelligent
    tessan87 skrev 2012-05-04 18:31:11 följande:
    Det jag syfta på va att hon sa att den va i magen. tyder på att hon troligen svalt den. Men hon är som normalt. Hitta ingen peng vid henne. Så jag har ingen aning om hon tappat den eller svalt. Men hon är sig lik. Borde väl få ont om den fastnat
    Ni ska inte vänta. Myntet kan sitta i matstrupen tros att barnet inte har symptom. Sök vård.
  • tessan87

Hon ändrar ingen historia. Hon sa till mej att den ligger i magen och kommer ut med bajsen. Förklara hon för mej:)

• NiniMe
    tessan87 skrev 2012-05-04 18:44:44 följande:
    Hon ändrar ingen historia. Hon sa till mej att den ligger i magen och kommer ut med bajsen. Förklara hon för mej:)
    haahha dågör den det :) Håll koll att bajjar som hon brukar bara :)
  • Liten elak och intelligent
    tessan87 skrev 2012-05-04 18:44:44 följande:
    Då ska du söka vård med henne.
  • tessan87

Jo då den kom ut efter nån dag :) Ont och tog sin tid. och ont gjorde det. Men va tydligt att det gick. Så nu blir det inga mer mynt pengar till henne. Endast lappar som pengar

• W Goldberg
    tessan87 skrev 2012-05-10 21:45:14 följande:
    Jo då den kom ut efter nån dag :) Ont och tog sin tid. och ont gjorde det. Men va tydligt att det gick. Så nu blir det inga mer mynt pengar till henne. Endast lappar som pengar
      Ren förtjänst att svälja en femkrona mao. 

Va bra att det gick bra.
Svar på tråden 5 krona